Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  موسی میرزایی گفت: شهرداری بیرجند در راستای جمع‌آوری، خرید و فروش، نگهداری و حمل ضایعات و پسماندها با عنایت به ضوابط استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی مورخ ۱۵ تیرماه ۹۰ هیات وزیران اقدامات گسترده‌ای را با همکاری مقام قضایی آغاز کرده است.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه استانی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: از آنجایی که جمع‌آوری، خرید و فروش، نگهداری و حمل‌ونقل ضایعات و پسماند با تصویب‌نامه هیات وزیران و مفاد قانون مدیریت پسماند و آیین‌نامه آن مغایرت دارد؛ لذا با عنایت به مصوبه کارگروه استانی مقابله با کرونا، شهرداری مکان‌هایی که فعالیت آنها تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط‌زیست محسوب می‌شود را با حکم قضایی پلمب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی بیان کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان از جمله دلایل اجرای این طرح است که توافق همگانی برای اجرای آن از سوی ادارات مختلف وجود دارد.

وی تصریح کرد: واحدهای گشت شهرداری به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر برای شناسایی و جمع‌آوری زباله گردها و کارگاه‌های غیرمجاز فعالیت می‌کنند و در همین راستا از شهروندان تقاضا می‌شود اطلاعات خود را در راستای شناسایی محل‌های ضایعات به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بیرجند، خراسان جنوبی یادآور شد: اشخاصی می‌توانند در سطح شهر فعالیت کنند که تایید اداره محیط‌زیست و بهداشت را به شهرداری ارائه کرده و شهرداری پس از اخذ دستور از مقام قضایی برابر مقررات اقدام خواهد کرد.

کد خبر 502595 برچسب‌ها پسماند شهرداری استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند شهرداری استان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی جهت یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» ۴۸۰ هکتار از اراضی استان پاکسازی و حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک  را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، بویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی اظهار کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

به گفته وی، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ‌مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر