Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که در پیشروی نیرو‌های دولتی در جنوب طرابلس، ۱۰۲ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به اسارت گرفته‌ شدند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه اعلام کرد که در پیشروی نیرو‌های دولتی در جنوب طرابلس، ۱۰۲ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به اسارت گرفته‌ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دولت وفاق ملی لیبی افزود: نیرو‌های نظامی در عملیات آزادسازی شهر الترهونه واقع در جنوب طرابلس ۱۰۲ نفر از نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی را اسیر کردند.

مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات توفان خشم گفت: نیرو‌های نظامی به پیشروی‌های خود به مرکز شهر الترهونه که مقر اصلی فرماندهی نیرو‌های حفتر در غرب لیبی است ادامه می‌دهند.

وی افزود: در این عملیات تعدادی تانک و خودروی زرهی از نیرو‌های حفتر به غنیمت گرفته شد.

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی همچنین ۲۵ تن از عناصر کمک کننده به شبه نظامیان حفتر را در جنوب طرابلس کشتند.

نیرو‌های حفتر که از سوی امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و برخی کشور‌های اروپایی حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ (۱۵ فروردین ۹۸) حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته (۲۱ آذر) نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کرده بودند.

لیبی پس از برکناری معمر قذافی عملا به دو بخش تقسیم شده است.

در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تایید و حمایت سازمان ملل متحد، ترکیه و قطر است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروهای دولت لیبی دولت وفاق ملی لیبی دولت وفاق ملی لیبی جنوب طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد
  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم