Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:52:31 GMT

حمایت یارانه‌ای در تعیین حق بیمه خودروهای ارزان‌تر

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۷۳۶

حمایت یارانه‌ای در تعیین حق بیمه خودروهای ارزان‌تر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی با اشاره به این مطلب که بسیاری از کشورها بدون در نظر گرفتن شرایط معیشتی جامعه و وضعیت اقتصادی اقشار مختلف برابر فرمول‌های از پیش تعیین شده نسبت به تعیین نرخ حق بیمه و شرایط اقدام می‌کنند، گفت: خوشبختانه در کشور ما صنعت بیمه با لحاظ کردن ابزارهای حمایتی و نگاه معیشتی، نقش انسانی ومسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر طراحی سازوکار حق بیمه متناسب با معیشت دارندگان خودروهای چهار سیلندر، تصریح کرد: عواملی از قبیل کثرت استفاده از یک وسیله نقلیه خاص برای اقشار متوسط و ضعیف شامل موتورسیکلت و خودروهای سواری ارزان‌قیمت مثل پراید و پیکان در تعیین حق بیمه پایه مؤثر است و به همین دلیل نرخ حق بیمه خودروهای رایج نسبت به بقیه خودورهای چهار سیلندر ارزان‌تر است و به نوعی قانون‌گذار قصد دارد از صاحبان خودروهای ارزان‌تر حمایت یارانه‌ای کند.

رئیس شورای عالی بیمه مقایسه حق بیمه خودروهای متخلف را بدون توجه به سال ساخت، سوابق عدم خسارت و حجم موتور و مسائل مرتبط دیگر را غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: تدابیری و تمهیداتی که در قانون بیمه اندیشیده شده متناسب با مصالح روز کشور بوده و علاوه بر پایبندی به منطق بیمه‌ای به نفع اقشار کم درآمد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه یک صنعت وارداتی است و هر چند اصول و چارچوب‌های خودش را دارد اما در هر کشوری با توجه به قوانین بالادستی و بین دستگاهی دستخوش تغییراتی می‌شود.

سلیمانی در پایان با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی و گسترش روند آگاهی بخشی در کشور تاکید کرد و از رسانه‌های گروهی خواست تا با مطالعه دقیق قوانین و آئین‌نامه‌های بیمه‌ای نسبت به تشریح و ساده‌سازی آن برای تمامی آحاد جامعه اقدام کنند تا سو تفاهم‌های احتمالی در این حوزه برطرف شود.

شایان ذکر است برخی از رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن مؤلفه‌های مختلف در محاسبه حق بیمه اتومبیل‌های گوناگون برخی شبهاتی را به قانون بیمه شخص ثالث وارد دانسته‌اند که تاکنون بارها در قالب‌های متنوع از سوی صاحبنظران این صنعت پاسخ داده شده است.

کد خبر 4903969 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا سلیمانی بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران کاهش تولید نفت تولید نفت قیمت دلار اوپک حقوق و دستمزد وزارت جهاد کشاورزی بورس تهران اوپک پلاس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول

بازار امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد قیمت خودرو در تمامی محصولات نسبت به روز گذشته تغییری ندارد و با همان قیمت ثابت، بدون تغییر معامله می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با آغاز روند دوباره معاملات در بازار، هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و تمامی محصولات در ثبات کامل خرید و فروش می‌شوند. در ادامه نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو تاثیری بر قیمت تمامی محصولات نداشته است.

قیمت خودروهای داخلی

در روز جاری قیمت خودروهای داخلی هیچ تغییری نداشته و ثابت مانده‌اند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو با قیمت ثابت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

قیمت پژو پارس سفارشی ELX نسبت به روز گذشته تغییر ندارد و با قیمت ۷۴۷ میلیون تومان می‌توان آن را از بازار خریداری کرد.

رانا پلاس پانوراما (ارتقاء) از دیگر محصولات ایران‌خودرو، هیچگونه تغییری نداشته و با قیمت ۷۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک R اتوماتیک از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که همانند سایر محصولات این شرکت بدون تغییر است و با قیمت ۵۴۲ میلیون تومان می‌توان خرید کرد. سایر محصولات نیز به همین ترتیب بدون تغییر بوده‌اند.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی همانند خودروهای داخلی تغییری ندارند.

آریزو ۵ اسپورت از محصولات برتر مدیران خودرو با قیمت یک میلیاردو ۴۱۷ میلیون تومان قابل خرید است که این محصول هیچ تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته خود نداشته است.

قیمت تیگو ۸ پرو (هیبرید) در حال حاضر ۳ میلیارد و ۱۶۵میلیون تومان بوده که یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو به شمار می‌رود.

جک S۵ از دسته محصولات کرمان موتور است که با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. سایر محصولات مونتاژی نیز بدون هیچ تغییر قیمتی ثابت مانده‌اند.

هایما ۸ اس از محصولات ایران‌خودرو بوده که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و در بازار با قیمت یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟