Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به سهم حدود ۱۰ هزار واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: با توجه به وضعیت موجود و تعداد مقتاضیان، افزودن ظرفیت پنج هزار واحد دیگر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مردم منطقه نیز باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نخستین جلسه شورای تأمین مسکن استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه قزوین در حوزۀ مسکن مهر کشور با کمترین مشکلات روبرو بود، در حوزۀ طرح اقدام ملی مسکن نیز می‌تواند گام‌های اساسی و مؤثری را بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سهم حدود ۱۰ هزار واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت موجود و تعداد مقتاضیان،افزودن ظرفیت پنج هزار واحد دیگر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مردم منطقه نیز باشد.

این مسؤول عمرانی، پرداختن به موضوعاتی مانند سیما و منظر شهری، تأمین خدمات زیربنایی و نوع  بهره‌برداری از واحدها را در این طرح قابل توجه دانست و تأکید کرد: برای انجام این مسایل دستگاه‌های ذیربط باید ورود جدی به این بخش‌ها داشته و در حوزه تأمین اعتبارات مالی نیز آن چه برعهده استان قرار داده شده، عملی شود.

فرخزاد با اشاره به اینکه ۲۵۰ هکتار از اراضی مهرگان پیش از این برای توسعه این ناحیه شهری در نظر گرفته شده بود، گفت: خوشبختانه این میزان از اراضی برای این نگاه داشته شد تا ما ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف در راستای اجرای طرح مسکن مهر، بعدها از این زمین‌ها برای کاربری مسکونی استفاده کنیم.

به گفته وی، طرح اقدام ملی مسکن همچنین می‌تواند گره‌گشای برخی مشلات در حوزه موقوفه بودن اراضی باشد تا ضمن بهره‌مندی از این نوع زمین‌ها، شاهد رفع معضلات این بخش نیز باشیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین با تأکید بر استفاده از منابع بومی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، افزود: برای این کار از طراحی، نظارت، مشاور و پیمانکار گرفته تا مصالح ساختمانی باید تا حد ممکن از ظرفیت و امکانات موجود در سطح منطقه بهره‌مند شد.

فرخزاد در پایان به رفع مشکل تعاونی مسکن ارتش، واگذاری اراضی بلااستفاده موجود در اختیار دستگاه‌های دولتی و تعیین و تکلیف نهایی آنها با توجه به وضعیت اقتصادی دولت و همچنین مشخص شدن وضعیت خانه‌های سازمانی تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان که در اختیار برخی دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مسکن طرح اقدام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) با کاهش ۵ هزار و ۱۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۴ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۱۹۴ واحد افزایش، به ۷۵۱ هزار و ۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۱۰۹ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • بلاتکلیفی مسکن مهر ۲۸۵ واحدی گیان نهاوند
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند