Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه از لحاظ تولید پهپاد و به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین جزو کشورهای اول منطقه و پنج کشور مهم دنیا هستیم، گفت: بمب 500 پوندی را روی پهپاد کرار آزمایش کردیم که خیلی هم دقیق هدف را زده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در رابطه با هواپیماهای بدون سرنشین رزمی که روز گذشته به این نیرو تحویل داده شد، اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش از یک ناوگان با سرنشین بسیار مجهز و خوبی برخوردار است؛ اما لازم بود مطابق با استانداردهای روز دنیا حرکت کنیم و چند سالی است به فکر افتادیم که در کنار ناوگان با سرنشین از ناوگان بدون سرنشین نیز استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس در این زمینه گام‌های موثری برداشتیم و در ارتقای توان رزم به این موضوع پرداخته‌ایم و مطالبات فراوانی را به وزارت دفاع اعلام کردیم، به ویژه نیروی هوایی که ماموریت‌های آن معمولاً در عمق خاک کشور است و معروف به یک نیروی آفندی است، نیاز است که در بعد هواپیمای بدون سرنشین دست بلندی داشته باشد و از هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی برخوردار باشیم. در این راستا مطالبات زیادی را وزارت‌دفاع اعلام کردیم و امروز تعدادی از این تولیدات را در راستای مطالبات نیروی هوایی تولید شده بود دریافت کردیم و از آن رونمایی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه بخش اعظمی از هواپیمای بدون سرنشین که تحویل این نیرو شده از نوع کرار است، گفت: کرار یک هواپیمای بدون سرنشین رزمی است که قابلیت حمل مهمات با تناژ بالا را دارد و مهماتی را که در هواپیمای با سرنشین معمولاً تعبیه می‌کنیم، کرار قابلیت حمل آن را دارد و این مهم با موفقیت کامل تست شده‌اند.

امیر نصیرزاده گفت: در ابتدا هواپیمای بدون سرنشین شناسایی مورد استفاده بود که با پیشرفت این نوع هواپیماها، علاوه بر شناسایی در حوزه رزم هم استفاده می‌شوند. در رزمی به دنبال آن هستیم که پهپادهای ما انواع مهمات و محموله‌ها را بتوانند حمل کنند. قابلیت انجام ماموریت در محیط جنگ الکترونیک و حمل مهمات هوشمند را داشته باشد و دنبال این موضوع هستیم که هرچه این هواپیما بتواند دور ایستا باشد، یعنی از فاصله دور اهداف را مورد هدف قرار بدهد، برای ما بسیار بهتر است. وزارت دفاع در این راستا هم کار انجام داده است و هواپیما را به مهمات هوشمند مجهز کرده که بتواند هر چه دورتر به اهداف مورد نظر حمله کند.

وی ادامه داد: مداومت پرواز پهپاد هرچه بالاتر باشد، بهتر است. بنابراین تمام تلاش ما این است که مداومت پرواز بالایی داشته باشیم. نمی‌خواهم با پهپادهایی که در منطقه حضور دارند مقایسه کنم؛ ولی ما خوشبختانه در بحث پهپاد در کشور خیلی زود به فکر افتادیم و فعالیت‌های خوبی را انجام دادیم. کارگاه‌های تولیدی بسیار خوبی هم در وزارت دفاع و هم در شرکت‌های دانش‌بنیان راه اندازی کردیم. مطابق با استانداردهای روز دنیا و در لبه دانش در این راستا در حال حرکت هستیم. دنبال این هستم که مداومت پروازی و فاصله برد هواپیماهای بدون سرنشین را بالا ببریم و و در کنار آن بتوانند محموله را که حمل می‌کنند بالا ببریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در بحث شناسایی هیچ کمبودی نداریم. یعنی در بحث شناسایی کیفیت دوربین‌های اپتیکی و هم دوربین‌های لیزری از کیفیت بالایی برخوردارند. البته دنبال این هستیم که مهمات هوشمند خوبی را در آنها به کار بگیریم که موفقیت‌های خوبی هم در این زمینه کسب شده است.

امیر نصیرزاده تاکید کرد: می‌توانم بگویم در منطقه از لحاظ تولید پهپاد و به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین جزو کشورهای اول منطقه هستیم. در کشورهای همسایه، از فناوری که استفاده می‌کنیم، هیچ کشوری از آن برخوردار نیست. اما در دنیا می‌توانم بگویم جزو پنج کشور اول هستیم. خوشبختانه عقب‌ماندگی نداریم و به موقع حرکت کردیم و خودمان را به روز کردیم.

وی درباره پهپاد ابابیل ۳ هم گفت: ابابیل یک هواپیمای شناسایی بود که نسل سوم آن شناسایی رزمی است. ابابیل ۳ علاوه بر مجهز شدن به موشک و مهمات هوشمند، به راکت هم مجهز شده است که البته راکت جزو تسلیحات هواپیمای با سرنشین است. ابابیل ۳ توانمندی‌های خیلی خوبی دارد که علاوه بر مراقبت همزمان می‌تواند کار رزمی هم به دلیل مهماتی که روی آن نصب است، انجام دهد که ۱۰ فروند از آن به ناوگان نیروی هوایی ملحق شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره پهپاد کرار گفت: بمب ۵۰۰ پوندی را روی کرار تست کردیم که خیلی هم دقیق هدف را زده است. کرار تنها پهپادی است که این تناژ از بمب را می‌تواند حمل کند.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: فرمانده نیروی هوایی ارتش پهپاد کرار فرمانده نیروی هوایی ارتش هواپیماهای بدون سرنشین هواپیمای بدون سرنشین مهمات هوشمند وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم