Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:50:48 GMT

۹۵ درصد فضای سبز قزوین مکانیزه آبیاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۰۹۵۷

۹۵ درصد فضای سبز قزوین مکانیزه آبیاری می‌شود

علی رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نحوه آبیاری درختان در سطح شهر را به صورت قطره ای و آب خام عنوان کرد و افزود: شبکه آبیاری این فضاها از طریق  آب غیر شرب و چاههای که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد و به هیچ وجه از آب فاضلاب شهری برای آبیاری درختان استفاده نمی کنیم.

وی میانگین سرانه فضای سبز به ازای هر فرد را  حداقل ۱۵ متر مربع عنوان کرد،اظهار داشت: این سرانه در قزوین ۱۴ متر مربع است و در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌ فضای سبز شهری در سطح شهر قزوین انجام و پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری به مجموعه‌ی فضای سبز این شهر اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با اشاره به تاثیر فضای سبز در سلامت و شادابی شهروندان، افزود: در دهه های اخیر رشد سریع شهرنشینی باعث شلوغی، ترافیک و آلودگی در فضاهای شهری شده و توسعه  فضای سبز شهر در جهت کاهش آلودگی های هوا و محلی برای گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون شهرداری قزوین برای توسعه فضای سبز اقدامات خوب انجام داده و تلاش می کند با حفظ فضاهای موجود و توسعه این فضاها سرانه فضای سبزرا افزایش دهد.

این مسوول با اشاره به اینکه استقبال مردم از فضای سبز و پارک‌های سطح شهر بسیار خوب است،اضافه کرد: هم اکنون ۷۳ پارک و بوستان در سطح شهر قزوین وجود دارد که در راستای توزیع عادلانه فضای سبز در محلات و دسترسی لازم شهروندان به بوستان‌ها در کوتاه‌ترین فاصله از محل سکونت خود مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری است.

رحمانی یادآور شد: در زمینه‌ تجهیز پارک‌ها به لوازم و تجهیزات مورد نیاز بر اساس استانداردهای روز نیز کارهای خوبی طی سال‌های اخیر انجام شده است.

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: سالانه پنج درصد بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر از طریق عوامل انسانی تخریب می شود که شهروندان باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین تاکید کرد: هم اکنون ۲ پارک مختص بانوان در شهر وجود دارد و برای رعایت حقوق شهروندی در منطقه جنوب شهر امسال پارک بانوان در این منطقه به منظور جبران امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان احداث خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی تمامی بوستانها و پارکهای محله‌ای سطح شهر به منظور پیشگیری از کرونا افزود: تعطیلی بوستان‌های سطح شهر در راستای حفظ سلامت شهروندان و به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی با اشاره به ۴۵ بازیگاه کودک در سطح شهر افزود: فعالیت این بازیگاه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد و کار شستشو و گند زدایی کلیه وسایل بازی ، ورزشی و مبلمان پارکی بصورت روزانه انجام می شود.

وی تصریح کرد: همچنین شست و شو و گند زدایی تمامی سیروس های بهداشتی و تعطیلی موقت سرویس های آنها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری قزوین قزوین ویروس کرونا شهرداری قزوین قزوین شهرداری قزوین فضای سبز شهر سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین میزان تامین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره آخرین وضعیت میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: طبق نمودار مقایسه درصد تأمین بارش در سال آبی جاری، قزوین با کمتر از ۵۰ درصد تأمین بارش در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان تأمین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به زمان مشابه در بازه زمانی بلندمدت ۳۲.۷ درصد کسری تأمین بارش در سال آبی دارد، افزود: در واقع قزوین از نظر کسری تأمین بارش در سال آبی جاری صدرنشین بین همه استان‌هاست و در مقایسه با معدل کشوری تأمین بارش در کشور که ۱۱.۳ درصد کسری بارش را نشان می‌دهد، قزوین ۲۱.۴ درصد بیشتر هم کسری بارش دارد.

عضو شورای سازگاری با کم‌آبی استان قزوین ادامه داد: طبق نمودار یادشده دو استان سیستان و بلوچستان و یزد بهترین وضعیت تأمین بارش نسبت به وضعیت بلندمدت در بین همه استان‌ها دارند که به ترتیب ۴۳.۹ و ۳۲.۳ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت تأمین بارش در سال آبی جاری داشته‌اند.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی یا زراعی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۴۸.۴ میلی‌متر بارندگی در استان قزوین داشتیم که ۴۸.۳ میلی‌متر از بارش مورد نیاز در سال آبی کامل را تأمین کرده است.

وی تاکید کرد: میزان بارش استان قزوین در یک سال آبی کامل به صورت میانگین ۳۰۷.۱ میلی‌متر است و با وجود زمان اندکی تا پایان سال زراعی جاری پیش رو داریم و فصل پربارش را هم پشت سر گذاشتیم، وضعیت مناسبی در تأمین بارش نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه آب‌های زیرزمینی، زیرسطحی، سدها و در کل منابع آبی وضعیت خوبی نداریم، گفت: به همین خاطر جهاد کشاورزی امسال الگوی کشت خود را عوض و به کشاورزان ابلاغ کرده و برای نمونه کشت خربزه و هندوانه در مناطقی مانند بویین‌زهرا را ممنوع کرده است و در صورت کاشت این محصولات جرم اتفاق افتاده و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کند.

کد خبر 748404

دیگر خبرها

  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد