Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها چند ساعت پس از اظهارات مسؤولان شورای انتقالی جنوب یمن درباره آغاز قریب‌الوقوع جنگ، درگیری‌های شدیدی میان آنها و نیروهای دولت مستعفی یمن آغاز شد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع محلی در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار کردند، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن از یک سو و نیروهای شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات هستند، از سوی دیگر در شرق استان ابین در جنوب این کشور شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درگیری‌ها تنها چند ساعت پس از اظهارات مسؤولان شورای انتقالی جنوب درباره آغاز قریب‌الوقوع جنگ و ضعیف شدن احتمال دستیابی به یک توافق سیاسی پایدار آغاز شدند.
شورای انتقالی جنوب یمن دولت مستعفی را به تهدید آشکار آتش‌بس، صلح و ثبات و نیز نقض توافق‌ها که تا این لحظه مانع از اجرای توافقنامه ریاض شده، متهم کرد.
نیروهای موسوم به "کمربند امنیتی" در ابین همپیمان با نیروهای شورای انتقالی جنوب چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که درجه آماده‌باش جنگی خود را در بالاترین سطح قرار داده‌اند.
در این بیانیه تاکید شد، هرگونه اقدام نظامی نیروهای هادی به سمت ابین با پیشروی گسترده و سریع به سمت شهر شقره (محل استقرار نیروهای دولت مستعفی) پاسخ داده خواهد شد.
درگیری‌های نظامی میان نیروهای هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات هستند، در اوت گذشته منجر به بیرون رانده شدن دولت مستعفی یمن و نیروهای آن از شهر عدن شدند.
دولت هادی تنها با اجرای توافقنامه ریاض برای تشکیل دولتی مشترک میان شمال و جنوب و ادغام نیروهای شورای انتقالی جنوب با نیروهای امنیتی و نظامی دولت هادی، می‌تواند به استان عدن بازگردد.
تا امروز دو طرف یکدیگر را به وقت‌کشی و ممانعت از اجرای بندهای توافقنامه ریاض متهم می‌کنند.
نیروهای شورای انتقالی جنوب ماه گذشته میلادی کاخ ریاست جمهوری در منطقه المعاشیق عدن را به محاصره درآورده و ایست‌های بازرسی را در نزدیکی این کاخ ایجاد کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن نیروهای شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه