Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  عبدالمجید امیرزاده افزود: ۲۰ سد سیمانی و سنگی در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان با استفاده از اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری احداث شده است.

وی تصریح کرد: ۴ سد سیمانی و سنگی در سال ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان ریگان ساخته شد که در بارندگی‌های اخیر آبگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان ادامه داد: این سدها با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و با حجم آبگیری ۲ هزار و ۶۸۰ مترمکعب در مناطق کوهستانی این شهرستان احداث شده است.

امیرزاده افزود: ۴ سد ریگان در حوزه کنار نای شهرستان ریگان ساخته شده و احداث چند سد دیگر در این مناطق برنامه‌ریزی شده که نقش بسزایی در ذخیره‌سازی آب در سفره‌های زیرزمینی ریگان دارد.

بخشدار گنبکی ریگان نیز گفت: بارندگی و جاری شدن سیلاب در گذشته ۵۰ روستای این شهرستان را در بخش گنبکی دچار خسارت می‌کرد.

علیرضا جاویدان بیان کرد: با پیگیری های اداره کل منابع طبیعی کرمان و دفتر مقام معظم رهبری ۲۰ سد آبخیزداری در مناطق کوهستانی ساخته شد و احداث ۲۰ سد دیگر در این شهرستان ضروری است.

وی گفت: احداث سدها نقش مهمی در رونق کشاورزی و مهاجرت معکوس از شهر به مناطق کوهستانی ریگان دارد و ۷۰ روستای این شهرستان از هجوم سیلاب در امان خواهند ماند.

کد خبر 502604 برچسب‌ها آب خیزداری استان‌ کرمان سد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان سد مناطق کوهستانی شهرستان ریگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زیرکوه گفت: در پی بارندگی پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری در یک بازه زمانی چند ساعته، تعداد ۴۵ سازه آبخیزداری با حجم ۲میلیون و ۳۰۰هزار مترمکعب آبگیری و سرریز شد. 

رجبی افزود: این سیلاب بی سابقه درشهرستان به تعداد ۲۰ سازه (از ۱۰تا ۱۰۰درصد) که تماما بند‌های قدیمی هستند خسارتی بالغ بر ۸۳میلیارد تومان وارد کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اشکالات فنی این سازه ها، در برخی حوزه ها، وجود بندسار‌های مردمی که اغلب درحاشیه رودخانه‌ها بدون رعایت نکات فنی ساخته شده از دیگر عوامل تشدید خسارت سیلاب در این منطقه بود، گفت: در شهرستان زیرکوه تعداد ۵ حوزه مهم فاقد مطالعه وجود دارد که نیازمند تامین اعتبار و انجام مطالعات جامع آبخیزداری است.

رجبی افزود: علاوه بر سازه‌های ذکر شده، تعداد ۳۵ سازه اولویت دار و مهم هم در حوزه‌های دارای مطالعه طراحی شده که در انتظار تامین اعتبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج