Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@06:06:09 GMT

چرا مسمومیت الکلی در پی شیوع کرونا افزایش یافت؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۱۳۵۵

چرا مسمومیت الکلی در پی شیوع کرونا افزایش یافت؟

خبرگزاری میزان- بررسی های انجام شده در مورد تاثیر الکل بر ویروس کرونا نشان می دهد مصرف این ماده خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد. تاریخ انتشار: 10:44 - 31 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۸۱۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ بررسی‌های جدید نشان می‌ دهد، مصرف الکل نه تنها در جلوگیری از ابتلا به بیماری «کرونا» موثر نیست، بلکه احتمال ابتلا به آن را نیز افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وب سایت سازمان بهداشت جهانی و اکونومیک تایمز، بررسی‌ های انجام شده در مورد الکل، نشان می‌دهد مصرف این ماده احتمال ابتلا به کرونا را به شکل قابل ملاحظه‌ ای افزایش می‌دهد.
سازمان بهداشت جهانی، پیشتر با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید تاثیر مصرف الکل بر افزایش احتمال ابتلا به کرونا، در مورد آسیب‌های جسمی و رفتار‌های خطرساز و مسائل روانی و خشونت ناشی از مصرف این ماده هشدار داده بود.
این سازمان در بیانیه خود تاکید کرد: «الکل سیستم ایمنی بدن را به خطر می‌اندازد و عواقب نامطلوبی بر سلامتی دارد؛ بنابراین مصرف این ماده به ویژه در زمان شیوع کرونا باید محدود شود.»   بیشتر بخوانید: قاره آفریقا؛ مرکز بعدی اپیدمی کرونا در جهان
انتشار خبرهای نادرست در مورد تاثیر مصرف الکل بر کاهش خطر ابتلا به کرونا سبب شد تا بررسی‌های متعددی در این زمینه انجام شود.   نتیجه به دست آمده از این بررسی‌ها حاکی از آن است که مصرف الکل تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا نداشته و ترکیب آن با «متانول»، عوارض مهمی برای سلامتی و حتی خطر مرگ را در پی دارد.
مصرف الکل به طور معمول در سراسر جهان سالانه ۳ میلیون قربانی می‌گیرد که یک سوم آن در اروپا رخ می‌دهد.   این آمار جدای از آمار آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از مصرف بالای این ماده در اروپا است.
مصرف الکل در آمریکا سالانه ۶۷۴۶۴۰ قربانی می‌گیرد؛ این در حالی است که کرونا تاکنون در این کشور ۳۹ هزار قربانی گرفته است.
سازمان‌ ها و نهاد‌های بهداشتی و پزشکی توصیه‌هایی در مورد الکل و مصرف آن در دوران شیوع کرونا داشته اند که عبارتند از «از نوشیدن الکل خودداری کنید»، «برای مقابله با استرس به الکل پناه نبرید»، «الکل را با سایر دارو‌ها مخلوط نکنید.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوادث بین الملل کرونا ابتلا به کرونا مصرف این ماده مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

دیگر خبرها

  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک