Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:11:45 GMT

۴۰۰ نخل خرمای شادگان در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۱۴۳۲

۴۰۰ نخل خرمای شادگان در آتش سوخت

خلیل منیعات یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این آتش‌سوزی در محدوده‌ای به وسعت ۲ هکتار اتفاق افتاد و بر اثر آن ۴۰۰ نفر نخل خرمای مثمر از بین رفت. 

وی افزود: پس از اطلاع روستائیان و هماهنگی با آتش‌نشانی سه تیم آتشنشان از شهر شادگان و شهر دارخوین به محل اعزام شدند و پس از ۲ ساعت تلاش آتش‌سوزی مهار و خاموش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: این آتش سوزی بر اثر چیدن علف‌های هرز رخ داد و باعث نابودی ۷۰ درصد نخلستان‌های روستای صمیه شادگان شد.

منعیات تصریح کرد: با حضور به موقع آتش نشانی و سرعت در مهار آتش به دیگر نخلستان‌های مجاور خسارتی وارد نشد.

 شهرستان شادگان دارای ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصـــله نخل می باشد که از این سطح ۱۰ هزار هکتار آن بارور و سه هزار و ۶۰۰ هکتار آن غیر بارور می باشند.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است. 
استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آتش سوزی آتش نشانی استان خوزستان جهاد کشاورزی خرما بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است