Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بی‌تفاوتی شمار زیادی از مردم استان کردستان نسبت به ویروس کرونا در حالی ادامه دارد که مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان ضمن تشدید هشدارهای خود از مردم می‌خواهند که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

با گذشت ۲ ماه از شناسایی اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان تاکنون اقدامات و طرح‌های مختلفی از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اجرایی شده است که در بعضی از مواقع شماری از مردم با این طرح‌ها همراهی نکرده و به نظر می‌رسد در روزهای پایانی فروردین 99  این وضعیت به مراتب بدتر شده و بی‌تفاوتی در بین مردم افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور پرشمار مردم در خیابان‌ها و معابر

در حالی که همچنان مسئولان استان از وضعیت نگران کننده گسترش ویروس کرونا در کردستان خبر می‌دهند که این روزها تصویرهای منتشر شده از معابر و خیابان‌های شهرهای مختلف استان از جمله سنندج به شدت نگران کننده است.

ترافیک ایجاد شده در هسته‌های مرکزی شهر سنندج در ساعات مختلف روز نشان داد که نه تنها مردم نسبت به وضعیت کرونا در این شهر بی تفاوت شده‌اند که متأسفانه اعمال نظارت‌های بهتر از سوی مسئولان نیز انتظامی بیهوده است و در این میان بار دیگر باید زحمت نتیجه این گونه رفتارها بر دوش کادر بهداشت و درمان بیافتد.

تردد بیش از حد مردم در معابر عمومی شهر سنندج به‌ویژه هسته مرکزی و پارک‌های تفریحی در کنار آغاز فعالیت‌های اصناف نشان می‌دهد نوعی بی‌تفاوتی در بین مردم شکل گرفته و با گذشت زمان بر میزان آن نیز افزوده می‌شود.

در کنار بی‌تفاوتی بخش زیادی از مردم برای حضور در معابر عمومی یا پارک‌های تفریحی، عده‌ای هم برای تأمین نیازهای خانوار خود و فعالیت‌های اقتصادی مجبور به حضور در معابر می‌شوند و در همین حال تمامی وعده‌های داده شده از سوی دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر نیز در دوران کرونا تاکنون عملیاتی نشده است.

توزیع سیم‌کارت‌های رایگان و ایجاد صف‌های طولانی

در کنار این وضعیت از سوی مردم، اما بعضی از تصمیمات اشتباه برخی مسئولان نیز مزید بر علت شده و خود عاملی جدی در راستای کشاندن مردم به خیابان‌ها و در نتیجه فراهم کردن فضا برای گسترش ویروس کرونا شده است.

داستان توزیع سیم‌کارت‌های رایگان به سرپرست‌های خانوار در استان کردستان از روز شنبه  30 فروردین 99 موجب ایجاد ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان شده و اقشار مختلف مردم بدون رعایت مسائل و موارد بهداشتی در این صف‌های طولانی حضور پیدا کنند.

انتشار تصاویری از ازدحام ایجاد شده در مقابل دفاتر پیشخوان بار دیگر نشان داد که بیشتر تصمیمات اتخاذ شده در کشور ما بدون کار کارشناسی بوده و به همین دلیل عواقب و بازخوردهای منفی آن بسیار بیشتر از عوائد مثبت است.

تشدید هشدارها برای رعایت مسائل بهداشتی و بسته ماندن شماری از واحدهای صنفی پرخطر از سوی مدیران و مسئولان استان کردستان همچنان ادامه دارد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید می‌کنند که هنوز این بیماری در استان در مرحله بحرانی است و به همین دلیل مردم حتی اگر مجبور به حضور در محیط بیرون هستند باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

مردم ترددهای غیرضروری خود را کاهش دهند

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در کردستان با تاکید بر رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند و توجه به پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی توسط شهروندان، گفت: مردم ترددهای غیر ضروری خود را کاهش دهند.

حسین خوش‌اقبال با اشاره به آغاز فعالیت کسب و کارهای کم‌خطر مطابق با پروتکل‌های ارسالی، بیان کرد: فعالیت این اصناف به معنی پایان محدودیت‌ها نیست، بلکه باید بیشتر از گذشته در حفظ سلامت خود و شهروندان تلاش کرده و از رفت و آمدهای غیرضروری به‌ویژه در شهرها خودداری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: هم‌اکنون ۲۵ نقطه کنترلی در سطح استان فعال بوده و ۶۹۰ نفر از نیروهای مرتبط از سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این مناطق مستقر شده و طرح غربالگری در ورودی‌های استان در کنترل و کاهش بیماری کرونا ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش ۱۰۲ هزار لیتری مصرف سوخت در مدت زمان اجرای طرح کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی، یادآور شد: همراهی و مشارکت مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی لازمه موفقیت برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

خوش‌اقبال تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها، محدودیت‌ها، قوانین، دستورالعمل‌ها و غربالگری در سطح ملی و استانی برای کنترل و کاهش بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی توسط همشهریان، مرحله بعد بسیار سخت و چالشی خواهد بود.

تاکید معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حالی است که در میدان عمل یعنی بیشتر واحدهای صنفی و محل‌های مراجعه مردمی خبری از رعایت این مسائل نیست و البته نظارتی هم از سوی سازمان‌های مسئول صورت نمی‌گیرد.

رعایت موارد بهداشتی نیاز ضروری برای مقابله با کرونا

رئیس بیمارستان توحید سنندج به عنوان پایگاه اصلی استان کردستان برای درمان و مداوای بیماران مبتلا به کرونا گفت: با گذشت زمان بخشی از نگرانی‌های مردم کاهش پیدا کرده است در حالی که ویروس همچنان وجود دارد و این بی تفاوتی ایجاد شده در بین مردم به راستی نگران کننده است.

صدیق جدیدالسلام بیان کرد: هرچند که بیمارستان توحید و البته سایر مراکز درمانی سطح استان با تمام ظرفیت آمادگی خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را دارند ولی باید مردم تمامی مسائل بهداشتی را رعایت و از گسترش روزافزون ویروس کرونا جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه هنوز هم کردستان مورد تهدید جدی ویروس کرونا است، افزود: نگاهی به آمارهای اعلام شده از شمار مبتلایان به این ویروس نشان می‌دهد که همچنان ما در معرض تهدید جدی این بیماری هستیم و به همین دلیل اولویت اصلی در راستای مقابله با این تهدید رعایت مسائل بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم است.

تلاش برای تشویق مردم به رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند اقدامات بهتری از سوی مدیران و مسئولان در استان کردستان است، چرا که امروز بخشی از مردم با مشکلات متعددی اقتصادی مواجه بوده و چاره‌ای جز حضور در محل کار ندارند.

در کنار این مهم، توجه به این نکته ضروری است که میزان نظارت‌ها بر وضعیت فعالیت‌های صنفی در استان کردستان بسیار ضعیف بوده و به همین دلیل زمینه برای بروز هرگونه تخلفی فراهم است.

کد خبر 502613 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کردستان استان کردستان همین دلیل مسائل بهداشتی بیماری کرونا رعایت مسائل ویروس کرونا فعالیت ها پروتکل ها بی تفاوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!