Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سرهنگ نادر مرادی درباره فعالیت مشاغل و صنوف کم خطر در تهران گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده شرط فعالیت صنوف کم خطر یا همان کم ریسک در پایتخت، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد مجوز است. این کد هم حتما باید در ورودی واحد‌های صنفی نصب شده و قابل رویت باشد. واحد‌های صنفی مجاز نیز باید یکسری موارد و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را که در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی ابلاغ شده، رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مشاغل و صنوفی که فعالیت‌شان همچنان مجاز نیست، گفت: باشگاه‌های بدنسازی، سالن‌های ورزشی، تالار‌های پذیرایی، مراکز همایش، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، سالن‌های تئاتر و سینما، پاساژ‌های مسقف، رستوران ها، قلیان‌سراها، کافی شاپ‌ها و ... جزو صنوفی هستند که همچنان فعالیت‌شان مجاز نیست. البته لیست کامل این مشاغل در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد و به افراد اعلام می‌شود که آیا امکان فعالیت دارند یا خیر.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تاکید کرد: در عین حال ممکن است واحدی صنفی جزو مشاغل کم ریسک باشد، اما مشخصاتش در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده و کد مربوطه را دریافت نکرده باشد که در این خصوص لازم است حتما نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام شده و سپس واحد صنفی بازگشایی شود؛ چرا که در غیر اینصورت فعالیت واحد مذکور مجاز نیست.
بیشتر بخوانید: ابعاد واقعی تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی / مشاغل کوچک، سود دو سال خود را از دست می‌دهند؟ مرادی در مورد فعالیت بازار تهران و مگامال‌ها در پایتخت نیز گفت: همانطور که گفته شده، پاساژ‌های مسقف با توجه به شرایطی که برابر تجمع در آن‌ها وجود دارد، فعلا مجاز به فعالیت نیستند. در مورد بازار تهران هم سرا‌ها و پاساژ‌های مسقف مجاز به فعالیت نخواهند بود.

به گفته وی، در مورد پاساژ‌های روباز محدودیتی وجود نداشته و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت‌شان ممنوع نیست.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در مورد فعالیت انبار‌ها و کارگاه‌های تولیدی نیز اظهارکرد: در این خصوص دستورالمعل بهداشتی صادره به آن‌ها ابلاغ شده و خوشبختانه این موضوع در اکثر کارگاه‌ها نیز رعایت می‌شود. این کارگاه‌ها نیز با رعایت دستورالمعل می‌توانند فعالیت کنند، اما اگر چنانچه از دستورالعمل سرپیچی کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مرادی از شهروندان خواست که هرگونه فعالیت غیرمجاز صنوف را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند. ضمن اینکه تیم‌های گشت پلیس و بازرسی صنوف نیز در این مدت فعال است و اقدام به بازدید از اماکن خواهد کرد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

کد خبر 6096849

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد