Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:16:45 GMT

خیران نیازمندان را با کمک کمیته امداد شناسایی کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۶۹۶

خیران نیازمندان را با کمک کمیته امداد شناسایی کنند

محسن رخصی روزیکشنبه درگفت و گو با ایرنا، یکی از وظایف اصلی کمیته امداد را شناسایی نیازمندان جامعه دانست و افزود: بسیاری از خانوارهای نیازمند به دلیل عزت نفسی که دارند، نزد اقوام، همسایه ها ناشناخته هستند اما به کمیته امداد مراجعه و نیازمندی خود را مطرح می کنند، به همین خاطر کمیته امداد لیست کاملی از افراد نیازمند جامعه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا کمیته امداد ۲۲ هزار خانوار نیازمند که زیرپوشش هیچ نهادی نیستند شناسایی کرده از همین رو  از خیران، تشکل های مردمی، گروه‌های جهادی و بسیجی که قصد کمک به خانواده ها را دارند می خواهیم برای شناسایی افراد نیازمند و جلوگیری از چند باره کاری از طریق بانک اطلاعات کمیته امداد اقدام کنند.

رخصی توضیح داد: در برخی از موارد خانوادها از چندنهاد و خیر کمک دریافت می کند اما خانواده نیازمند دیگری به دلیل ناشناخته بودن هیچ کمکی دریافت نمی کند، یا خانواده ای با وجود نیازمندی اما زیرپوشش تامین اجتماعی یا بهزیستی است در حالی خانوادهای نیازمندتر زیرپوشش هیچ نهادی نیستند، برهمین اساس از همه ارگان ها، نهادهای مردمی و خیران می خواهیم در راستای پوشش همه نیازمندان استان از بانک اطلاعات کمیته امداد استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد (ره) کرمانشاه با اشاره به کمک خیران به زلزله‌زدگان سال ۹۶ و سیل زدگان سال ۹۸ گفت: اگر کمک‌ها با هم افزایی صورت گیرد، همه نیازمندان جامعه از آن بهره‌مند می شوند و بسیار بهتر می شود به آنها کمک کرد.

رخصی در پایان از خیران خواست دغدغه شناسایی افراد نیازمند را نداشته باشند زیرا که مددکاران کمیته امداد در همه محلات، شهرها و شهرستان ها این کار انجام داده‌اند و شناخت واقعی از همه نیازمندان جامعه را دارند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۱۷۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند. 

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک های مردمی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره کمک های مردمی کرمانشاه کمیته امداد امام خمینی ره کمک های مردمی کرمانشاه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است