Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:07:58 GMT

کسب‌ ۶۸درصدی درآمد شهرداری تهران در ۱۱ ماهه سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۷۰۱

کسب‌ ۶۸درصدی درآمد شهرداری تهران در ۱۱ ماهه سال ۹۸

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: طی دوره یازده ماهه سال ۹۸ مبلغ 149هزار و 902 میلیارد ریال معادل 68 درصد درآمد کسب شده و همچنین کسری عملکرد 71 هزار و 798 میلیارد ریال معادل 32 درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می شود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدحسن رسولی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران و در گزارش مربوط به درآمدها و هزینه های شهرداری در سال گذشته گفت: در دو ماه دی و بهمن شهرداری تهران موظف بوده نسبت به تامین منابع در سقف 35 هزار و 845 میلیارد ریال اقدام کند که میانگین تحقق درآمد در این دو ماه مبلغ 25 هزار و 406 میلیارد ریال بوده و معادل 71 درصد درآمد کسب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی ادامه داد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب اولیه شورا موظف بوده است در برش عملکردی دی ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف 15 هزار و 690 میلیارد ریال اقدام کند. مأخذ محاسبه درآمد دی ماه بودجه مصوب است که در دی ماه مبلغ 10 هزار و 611 میلیارد ریال معادل 68 درصد درآمد کسب شده است.

رسولی خاطرنشان کرد: همچنین در برش عملکردی بهمن ماه با اضافه شدن متمم بودجه، شهرداری موظف به تامین منابع در سقف 20 هزار و 155 میلیارد ریال شده که مبلغ 14 هزار و 795 میلیارد ریال معادل 73 درصد درآمد کسب شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بخش عملکرد هزینه‌ای دی و بهمن سال 98، اظهار کرد:  شهرداری تهران در دو ماه دی و بهمن تا سقف 29 هزار و 152 میلیارد ریال اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ 25 هزار و 899 میلیارد ریال در دو ماه تقریباً معادل 88 درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است. 

رسولی در تشریح جزیی تر عملکرد هزینه ای گفت: شهرداری تهران در دی ماه تا سقف 14 هزار و 619 میلیارد ریال اجازه هزینه‌کرد داشته است. با اعلام مبلغ 10 هزار و 926 میلیارد هزینه ثبت شده در این ماه، تقریباً 75 درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده که از این مبلغ 90 درصد بصورت پرداخت نقدی و 10 درصد هزینه غیرنقدی است..

وی افزود: همچنین در بهمن ماه تا سقف 14 هزار و 533 میلیارد ریال اجازه هزینه‌ کرد داشته و با اعلام مبلغ 14 هزار و 973 میلیارد هزینه ثبت شده، تقریبا 100 درصد  مصارف خود را منظور و ثبت کرده که از این مبلغ 89 درصد بصورت پرداخت نقدی و 11 درصد هزینه غیرنقدی است.

رسولی درباره  عملکرد حساب درآمد و هزینه یازده ماهه سال 98 نیز اظهار کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی یازده ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف 221 هزار و 700 میلیارد ریال اقدام کند. طی این دوره یازده ماهه مبلغ 149 هزار و 902 میلیارد ریال معادل 68 درصد درآمد کسب شده است. بنابراین طی یازده ماهه مذکور کسری عملکرد 71 هزار و 798 میلیارد ریال معادل 32 درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می شود. 

وی ادامه داد: از کل درآمد یازده ماهه مبلغ 122 هزار و 905 میلیارد ریال آن معادل 82درصد نقد و 18 درصد آن غیرنقد است و از کل درآمدنقدی وصولی 41درصد آن درآمد پایدار و 59 درصد آن درآمد ناپایدار است.

خزانه دار شورای شهر تهران در توضیح عملکرد هزینه ای تصریح کرد: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ 159 هزار و 862 میلیارد ریال هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ 132 هزار و 892 میلیارد ریال معادل 83 درصد هزینه در دفاتر ثبت شده است. که از این مبلغ 95 درصد  بصورت پرداخت های نقدی و پنج درصد هزینه غیرنقدی است.

رسولی در تحلیل و ارزیابی عملکرد درآمد و هزینه شهرداری تهران در دی و بهمن ماه سال 98 گفت: در این دو ماه کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 15 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین ثبت هزینه‌ها در دفاتر مالی سال گذشته طی همین بازه زمانی 36 درصد بوده و طی 11ماهه اخیر این شاخص به 83 درصد افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: از کل درآمدهای دی ماه مبلغ 9 هزار و 989 میلیارد ریال آن معادل 94 درصد نقد و 6 درصد آن غیرنقد و از کل درآمدهای بهمن ماه مبلغ 13.799 میلیارد ریال آن معادل 93 درصد نقد و 7 درصد آن غیرنقد است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران تهران درآمد تامین منابع در سقف میلیارد ریال معادل شهرداری تهران شورای شهر تهران کل درآمد درصد هزینه یازده ماهه بودجه مصوب دی و بهمن بهمن ماه ماه مبلغ درصد آن دی ماه تا سقف مبلغ 14 دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲