Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله فاتحی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان سنندجی به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از آنان، رسیدگی و تشکیل پرونده در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا طی تحقیقات صورت گرفته ماموران موفق به شناسایی یک باند حرفه‌ای که اقدام به جعل و کلاهبرداری کرده بودند، شدند و در یک عملیات ۱۲ نفر از اعضای این باند را که دو نفر از آنان زن بودند را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: در تحقیقات و بازرسی از محل اختفای این باند، مقادیر قابل توجهی ارز داخلی و خارجی تقلبی، برگ چک، شناسنامه، کارت ملی، اوراق شناسایی مختلف و همچنین قولنامه‌های جعلی که با استفاده از آنها اقدام به فروش املاک و خودرو به مردم کرده بودند، کشف و ضبط شد.

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه با دستگیری این افراد ۲۵ فقره پرونده مختلف در حوزه جعل و کلاهبرداری کشف شد، یادآور شد: این باند در مدت فعالیت خود اقدام به ۱۵ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان سرقت‌های اتفاق افتاده در فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و بیان کرد: در این مدت سرقت از منزل شش درصد و سرقت از مغازه ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: همچنین در بحث سرقت منزل ۱۲۹ درصد، در بحث جیب‌بری ۱۲۰ درصد و در بحث سرقت احشام ۶۷ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه در مجموع ۷۵ درصد جرائم رخ داده در این استان در یک ماهه اخیر را جرائم خرد تشکیل داده است، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳۲ مورد از پرونده‌های کشف شده به صورت علمی حل شده‌اند و اعتراف متهم در حل این تعداد پرونده نقشی نداشته است.

وی به دستگیر دو سارق کابل برق و تجهیزات مخابراتی که به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کردند، نیز اشاره کرد و افزود: همچنین دو زن سابقه دار که با جلب اعتماد زنان سالمند بعد از بیهوش کردن آنها اقدام به سرقت اموال منزل مالباختگان می‌کردند، در این مدت دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی استان کردستان سه نفر نیز که اقدام به سرقت به عنف کرده بودند دستگیر شدند که به ۳۷ فقره سرقت لوازم داخل خودرو و دو فقره سرقت احشام اعتراف کردند.

سرهنگ فاتحی یادآور شد: در بحث سرقت خودرو نیز سه سارق خودرو شناسایی و دستگیر شدند که اقدام به سرقت پنج دستگاه خودروی سواری و پنج دستگاه موتورسیکلت کرده بودند که خوشبختانه اموال مسروقه نیز به صاحبان آنها بازگردانده شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به چند هشدار پلیسی نیز اشاره کرد و بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم هرگونه معامله ملک و خودرو را فقط در بنگاه‌های معتبر انجام دهند و پس از احراز هویت فروشنده و مالکیت مورد معامله وجه آن را پرداخت کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: همچنین شهروندان سعی کنند از پارک کردن خودروی خود در معابر کم تردد و خلوت خودداری کنند و پس از پارک کردن در پارکینگ‌های عمومی از قفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر استفاده کنند.

سرهنگ فاتحی اظهار داشت: در بحث پیشگیری از وقوع سرقت منزل و مغازه نیز حتماً در صورت ترک منزل به مدت طولانی از یک فرد مطمئن بخواهند که همواره به محل زندگی و یا کسب آنها سرکشی کند تا شاهد وقوع سرقت نباشیم.

کد خبر 4904133

منبع: مهر

کلیدواژه: سرقت کشف سرقت سرقت خودرو سرقت از منزل سرقت لوازم خودرو نیروی انتظامی پلیس آگاهی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا بارش باران شهرکرد ایلام بیرجند نیمه شعبان قزوین گرگان استانداری قزوین کمک به نیازمندان سرهنگ فاتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که اقدام به سرقت طلاجات دختربچه‌های اصفهانی کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشواره طلا از کودکان در برخی محلات سطح شهرستان اصفهان، با توجه به حساسیت آن بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی میدانی توسط کارآگاهان مشخص شد سارق با یک دستگاه موتورسیکلت و با پرسه‌زنی در کوچه‌های خلوت اقدام به شناسایی سوژه‌های خود می‌کرده و پس از سرقت گوشواره‌های طلا از کودکان به سرعت متواری می‌شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در نهایت با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی، کارآگاهان مخفیگاه سارق را شناسایی و طی عملیات دقیق متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به کشف طلاجات مسروقه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال از مخفیگاه متهم خاطرنشان کرد: سارق در تحقیقات انجام شده به شش فقره سرقت گوشواره دختربچه‌های اصفهانی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 750792

دیگر خبرها

  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان