Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پرویز فتاح» روز یکشنبه در نشست خبری در محل بنیاد مستضعفان، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دو ماه اخیر این بنیاد برای کمک به نیازمندان پرداخت و افزود: تا پیش از این اجاره بهای املاک تجاری بنیاد در ماه‌های اسفند و فروردین بخشیده شده بود که با تصمیم جدید و به دلیل استمرار تعطیلی برخی اصناف، در اردیبهشت ماه نیز اجاره ها بخشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:‌ وام‌های قرض‌الحسنه با بازپرداخت ٢٤ ماهه به مبلغ پنج تا ١٠ میلیون تومان برای حمایت از اقشار آسیب دیده از هفته ابتدایی اردیبهشت ماه در سه بانک پرداخت می‌شود.

فتاح بیان‌ داشت: ٢٠٠ میلیارد تومان از طریق بانک سینا،١٠٠ میلیارد تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بخش دیگری از طریق بانک رسالت به افراد شناسایی شده اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، سود وام های قرض‌الحسنه کمتر از چهار درصد خواهد بود.

رییس بنیاد مستضعفان درخصوص چگونگی انتخاب افردی که این وام‌ها را دریافت می‌کنند، گفت: بنیاد طی قراردادی با هر سازمانی سهمیه مشخصی را تعیین می‌کند و پس از آن خود سازمان‌ها هستند که افراد را شناسایی و به بانک ها معرفی می‌کنند، برای مثال اکنون با سازمان تاکسیرانی قراردادها بسته شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان کرونا در کنار دولت خواهد بود، خاطرنشان کرد: هیچ اقدام موازی و بدون هماهنگی با دولت انجام نشده و روز گذشته نیز در جلسه مشترک با رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گزارش کاملی را درباره بسته‌های حمایتی و گروه‌های هدف به دولت ارائه دادیم.

فتاح ادامه داد: به پیشنهاد دولت و برای مبارزه با افزایش نقدینگی، کارت‌های هدیه یک میلیونی که تاکنون در بسیاری از استان‌ها بین نیازمندان توزیع شده، کارت خرید کالا است و نقدی نیست.

این مسوول توضیح داد: اقدامات دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر فراگیر است، درحالی که اقدامات بنیاد مستضعفان مکمل تصمیمات دولت است.

وی گفت: تاکنون ١٦ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و ٤٦ میلیون تومان نقدی به حساب سازمان بهزیستی واریز شده است.

رییس بنیاد مستضعفان یادآور شد: طرف هزینه خود سازمان‌ها هستند و بنیاد مستضعفان در انتخاب جامعه هدف و افرادی که کارت‌های هدیه و حتی وام‌های قرض الحسنه را دریافت می‌کنند نقشی ندارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پرویز فتاح پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها کرونا و قشرهای آسیب پذیر کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پرویز فتاح ویروس کرونا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پرویز فتاح بنیاد مستضعفان قرض الحسنه وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود

به گزارش خبرآنلاین،‌سیروس دهقان شیری گفت: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این بخش امکان پذیر است .
ایرنا نوشت: وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاوران املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: براین اساس این بنگاه های مشاوران املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره ،رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900703

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران