Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@13:33:32 GMT

تبیین فرهنگ اصیل مازندران با پویش در خانه می‌مانیم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۹۰۰

تبیین فرهنگ اصیل مازندران با پویش در خانه می‌مانیم

اهمیت بازخورد برنامه های صدا و سیما از نگاه دقیق و موشکافانه خواص و نخبگان بومی و نظرات کارشناسی آنها در بهبود فرآیند تولید اهمیت ویژه ای دارد، چرا که ما حصل نظرات تخصصی آنان به مدیران و برنامه ریزان، در جهت غنای کیفی برنامه ها کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اهمیت بازخورد برنامه های صدا و سیما از نگاه دقیق و موشکافانه خواص و نخبگان بومی و نظرات کارشناسی ایشان در بهبود فرآیند تولید اهمیت ویژه ای دارد، چرا که ما حصل نظرات تخصصی آنان به مدیران و برنامه ریزان، در جهت غنای کیفی برنامه ها کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نگاه صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اعم از نماینده ولی فقیه، استاندار، ائمه جمعه، مسؤولان اجرایی، استادان دانشگاه، فرهنگیان و هنرمندان را در خصوص برنامه‌های نوروزی رسانه و صدا و سیما را می‌خوانیم.

آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: از اقدام بموقع ‌و اطلاع رسانی دقیق و گسترده ی صدا و سیمای مازندران در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، از روشنگری و پوشش درست اخبار که منجر به بسته و یا محدود شدن راه های تحریف واقعیت ها توسط دشمنان ملت بزرگ ایران و ارج نهادن به تلاش همه جانبه ی همه ی دلسوزان انقلاب شد سپاسگزارم.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز گفت: صدا و سیمای مازندران از همان روزهای نخست شیوع ویروس منحوس کرونا همراهی ستودنی برای آگاهی بخشی واطلاع رسانی عمومی داشت و این رویه در ایام نوروز نیز ادامه یافت. این در حالی بود که با وجود اعتبارات محدودش از عهده آموزش و سرگرمی مخاطبان در روزهای کرونایی به خوبی بر آمد.

در حوزه بهداشت و درمان سیدعباس موسوی و سید فرزاد جلالی رؤسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، هم بیان کردند: شبکه استانی  مازندران از ابتدای بحران ویروس کرونا تاکنون با تولید و پخش محتواهای علمی ، آموزشی و خبری در فضای مجازی ، تلویزیون و رادیو در افزایش سواد سلامت جامعه و جلب همکاری مردم نقش موثری ایفا کرده و اطلاع رسانی به موقع سبب مشارکت گسترده مردم برای مقابله با این ویروس شده است؛ البته برنامه هاى صدا و سیما در ایام عید هم خوب و متنوع بوده و  مخاطبین زیادى را هم جذب کرد.

همچنین سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار شالیکار فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر شمال کشور و سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، ابراز کردند: این رسانه با هوشمندی و بصیرت و با بهره گیری از ابتکارات ذاتی بعنوان یاور ملت و عصای دست بهداشت و درمان، نقش ارزنده و تحسین برانگیزی را ایفا نمود و در پرچمداری این رویداد مهم بهترین عملکرد را از خود بر جای گذاشت. پویش در خانه می مانیم را با ارایه برنامه های طنز و ویژه نوروز و پخش فیلم های سینمایی جذاب جامه عمل پوشاند و یکی از پل های ارتباطی مسئولان با مردم در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بویژه اطلاع رسانی شد. رسانه استانی درخنثی سازی شایعات و دروغ پردازی ها هم بسیار خوب عمل کرد و علاوه بر این در خصوص اطلاع رسانی پیام مقام معظم رهبری در نوروز 1399، افزایش اعتماد سازی مردم و مسئولان، کاهش استرس مبتلایان به بیماری کرونا و توصیه های بهداشتی نیز گام های موثری برداشته است.

آیت الله معلمی امام جمعه قائمشهر و حجت الاسلام هدایتی امام جمعه تنکابن نیز گفتند: پخش برنامه های شبکه مازندران در ایام نوروز خوب بوده و پویش در خانه بمانیم را با ارایه برنامه های هدفمند و تاثیرگذار عملیاتی کردند و نسبت به گذشته کیفیت برنامه ها محسوس تر بود.

سعدی پور مدیر کل آموزش و پرورش، زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز با بیان این که شبکه استانی با پخش برنامه های شاد، تفریحی و آموزشی متناسب با فرهنگ بومی و محلی در ایام نوروز با وجود خانه نشینی به دلیل بیماری کرونا توانست طیف وسیعی از هم استانی ها را پای تلویزیون بنشاند بیان کردند: عملکرد صدا وسیمای مازندران به ویژه درباره اطلاع رسانی درخصوص ویروس کرونا با تولید محتوا و برنامه های تخصصی برای جامعه هدف و همراهی با دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی قابل تقدیر است. آنچه که در برنامه سازی این روزها شاهد بودیم، نشان دهنده‌ی سیاست های جهادی، فعال بودن یک اتاق فکر حرفه ای و دغدغه مند و وجود تصمیم گیران و برنامه سازان شایسته‌ای در این سازمان است که در شرایط خطیر، توان جلب رضایت مردم را دارند.

دیگر مسئولان اجرایی نظیر؛ عباسعلی رضایی، انصارالحسینی و شریعت، فرمانداران ساری، سوادکوه و محمود آباد،حبیب حسین‌زادگان مدیر کل ورزش و جوانان استان و شهردار ساری، نیز دیدگاه خود را این طور بیان کردند: صدا و سیمای مازندران علاوه بر اطلاع‌رسانی به موقع و آگاهی‌بخشی در شرایط کرونایی، با تهیه برنامه‌هایی از قبیل؛  سریال طنز "کله ونگ" ، برنامه "کله قند"، با دعوت از مهمانان در برنامه "بهار جان‌ها" و پخش موسیقی‌های زیبا، توانست در ایام نوروز نیز لحظات شادی را برای مردم فراهم کند.

اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر همچون؛ دکتر رنجبر، دکتر اسلامی، دکتر محمد گلدوست و سلمان خطی نظرات خود را بیان کردند: برنامه‌های شبکه مازندران بویژه سریال "کله ونگ" نمایشگر ساده‌زیستی، همدلی، بیان آسیب‌های اجتماعی ، ترویج سنت ازدواج و فرزندآوری و تبیین فرهنگ اصیل مازندران بود که در سطح "بهار جان‌ها و بهار ماه" موفق عمل کردند.

با مشاهده نظرات مسئولان، رسانه استانی در این ایام همراه با مدافعان سلامت در خط مقدم جنگ روانی، آرامش بخشی جامعه را بر عهده گرفت و با تبلیغ سبک زندگی با محوریت شعار "در خانه بمانیم" ارائه توصیه‌ها و نکات مهم بهداشتی در بخش‌های مختلف و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای، نقش و جایگاه مؤثر خود را بیشتر از پیش به ما نشان داد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایام نوروز اطلاع رسانی صدا و سیما برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان