Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این ایام و با شیوع ویروس کرونا برخی از اقلام میوه و تره‌بار در میادین و واحد‌های صنفی عرضه این محصولات افزایش قیمت چند برابری داشته است و این موضوع موجب نارضایتی اکثر شهروندان کاشانی شده است.

برخی اقلام نظیر لیموشیرین در واحد‌های صنفی فروش میوه و تره‌بار با قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود که نسبت به مشابه گذشته افزایش چند برابری داشته است و برخی اقلام نظیر زنجبیل، لیمو ترش و برخی از اقلام نیز قیمت‌های بسیار بالایی دارند که اکثر شهروندان توان خرید ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضا، شهروند کاشانی با بیان اینکه همسرم به دلیل علائم سرماخوردگی در منزل قرنطینه است، اظهار داشت: برای بهبودی روند درمان وی پزشکان و کارشناسان توصیه می‌کنند که اقلام غذایی مناسب استفاده شود، اما چگونه می‌توان لیموشیرینِ کیلویی ۳۰ هزار تومان خرید.

او با بیان اینکه نظارت بر واحد‌های صنفی توسط مسئولان باید تشدید شود، افزود: یک نوع میوه در واحد‌های صنفی مختلف با قیمت‌های گوناگونی عرضه می‌شود و هر کدام از فروشندگان برای قیمت‌گذاری اقلام قابل عرضه خود دلیل و توجیهی ارائه می‌کنند و عامه مردم نیز به دلیل عدم آگاهی نمی‌توانند صحت و سُقم آن را تشخیص دهند.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه از تمامی مسئولان درخواست می‌شود تا با جلوگیری از صادرات میوه نسبت به تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها اقدام کنند، ابراز داشت: قیمت‌ها باعث شده است تا توان خرید شهروندان بسیار کاهش پیدا کند و این موضوع می‌تواند نقش بسزایی در رکود اقتصادی داشته باشد.

زهرا دیگر شهروند کاشانی است که از بالا بودن قیمت میوه‌ها ناراضی است؛ او  با بیان اینکه سه نوع میوه در مجموع ۱۰۰ هزار تومان باید هزینه کرد، اظهار داشت: از مسئولان تقاضا داریم تا بیشتر بر واحد‌های صنفی نظارت داشته باشند

او با بیان اینکه مسئولان تدابیر لازم در مورد تنظیم بازار و کاهش قیمت میوه را بیندیشند، افزود: با یک حقوق کارگری و هزینه‌های جاری زندگی و در شرایط فعلی لازم است تا مسئولان بیش از پیش از مردم حمایت کنند و در حد امکان اقلام ضروری را با قیمت مناسب‌تری عرضه کنند.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه شرایط فعلی شرایط خاص و منحصر به فردی است، ابراز داشت: اوضاع اقتصادی با شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است و بر همین اساس لازم است تا مسئولان شرایط را بیش از پیش درک کنند و حمایت‌های همه جانبه از مردم در حد توان داشته باشند.

علی، دیگر شهروند کاشانی با بیان اینکه بیش از ۴۰ روز در منزل بودم و هیچ درآمدی نداشتم، اظهار داشت: چگونه بعد از ۴۰ روز می‌توانم در منزل بمانم؛ خانواده خرج دارد و زمانی که درآمد نداشته باشم نمی‌توانم نیاز و هزینه‌های خانواده را تامین کنم.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه با وجود اشتغال به کار، اما همچنان رکود اقتصادی حاکم بوده و کسب و کار‌ها هیچ رونقی ندارد، افزود: با وجود این شرایط چگونه می‌توانم موز کیلویی ۲۵ هزار تومان، لیموشیرین کیلویی ۳۰ هزار تومان و پرتغال کیلویی ۱۰ هزار تومان خرید کنم در حالی که کارشناسان نسبت به مصرف میوه تاکید دارند.

در همین حال؛ رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار شهرستان کاشان ضمن اشاره به بالا بودن برخی قیمت میوه‌ها در واحد‌های صنفی عرضه این محصولات اظهار داشت: فصل تولید برخی از میوه‌ها رو به پایان است و بر همین اساس یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها به همین دلیل است.

عباس رحمانی‌پور ضمن اشاره به بالا بودن قیمت افزایش لیموشیرین و لیمو ترش افزود: برخی از اقلام همچون زنجبیل، سیر، لیموترش و برخی دیگر اقلام به دلیل شیوع ویروس کرونا وارد ایران نشد و بر همین اساس قیمت آنان افزایش داشته است، اما میوه‌های تولید داخل به قیمت مناسب عرضه می‌شود.

او ضمن انتقاد از صادرات برخی از اقلام میوه همچون پرتقال ابراز داشت: اگر صادرات میوه صورت نگیرد می‌توان میوه را با قیمتی مناسب عرضه کرد؛ یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت میوه نیز وجود واسطه است و اقلام با چند واسطه به دست مردم می‌رسد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای صنفی کاهش قیمت میوه صادرات میوه شهروند کاشانی واحد های صنفی برخی از اقلام هزار تومان قیمت میوه قیمت ها میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین

رییس ستاد دیه استان با اعلام مطلب فوق افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مرذم عزیز هستند.

او، دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تا کنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، میتواند زمینه ازادی کل زندذانیان جرایم غیر عمذد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوسست و فرهنگساز استان خواهد بود.

گفتنی است شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات