Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:08:43 GMT

حفظ تولیدات برای تأمین نیاز بازار بعد از کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۹۹۳

ایسنا/همدان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان بر حفظ تولیدات بخش کشاورزی برای دوران بعد از کرونا تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم تولیدات را به گونه‌ای حفظ کنیم که بعد از کرونا بتوانیم به میزان نیاز بازار محصول را وارد بازار کنیم.

محمدرضا شهسواری یکشنبه ۳۱ فروردین ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بعد از کرونا احتمالاً با یک جهش بازارها مواجه خواهیم شد و شاید به صورت شوک‌وار میزان تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش های دامداری، طیور و صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای و شیلات بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند، تصریح کرد: نخستین و منطقی ترین اقدام این است که نگذاریم هیچ واحدی از چرخه تولید خارج شود و از طرفی در مرحله بعد باید واحدهای موجود را به‌گونه‌ای پیش ببریم تا محصولات خود را با افزایش چشمگیری تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زراعت و باغبانی خیلی از کرونا متأثر نشدند و آسیب جدی در این بخش دیده نشده است که امیدواریم با  کنترل این بیماری در فصل برداشت و عرضه محصولات کشاورزی مشکلی ایجاد نشود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استان همدان با تأکید براینکه شعار جهش تولید یعنی رشد چشمگیر در تولید، بیان کرد: تحقق شعار سال الزامات خود را دارد و باید  یکسری کارها رابه کار بگیریم.

شهسواری تصریح کرد: در کشاورزی محدودیت منابع تولید داریم و اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم باید به سمت راهکارهای مؤثر در تولید باشیم که مهمترین راهکار افزایش تولید افزایش بهره‎وری است.

وی با بیان اینکه امسال در شرایطی روند تولید را شروع کردیم که یک معضل بسیار بزرگی به نام کرونا بسیاری از بخش های اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده است، یادآور شد: از اسفندماه سال گذشته که کشور با مشکل کرونا مواجه شد، بخش کشاورزی هم از این موضوع بی تأثیر نبوده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات كشاورزي کروناویروس بازار استانی اقتصادی جهاد كشاورزي بعد از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسترسازی تولید را برای تنظیم بازار دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمّی و قیمتی به حداقل برسانیم.

به گزارش مشرق، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تنظیم بازار بستر سازی تولید را دنبال می کینم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم.

وزیر کشاورزی تصریح کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه های تولید روغن و بازرگانان ۷۰۰ هزار تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد