Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر فیلم «خروج» که این روزها فیلمش به دلیل شیوع کرونا، اکران آنلاین شده است از تجربه حضور در این فیلم و همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا گفت.

گیتی قاسمی درباره چگونگی پیوستنش به پروژه فیلم سینمایی «خروج» گفت: یکی از دستیاران آقای حاتمی‌کیا چند اجرای من را در تئاتر دیده بودند. زمانی که برای مطالعه فیلمنامه به دفتر رفتم متوجه شدم که آقای حاتمی‌کیا بازی‌های من در کارهای تصویری را هم دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی فیلمنامه را خواندم، نقش پیشنهادی را پسندیدم و تصمیم گرفتم در فیلم «خروج» بازی کنم.

او اظهار کرد: من در فیلم «خروج» نقش خواهر رحمت (فرامرز قریبیان) را به عهده داشتم که به برادرش وابستگی عاطفی و علاقه زیادی دارد. به همین خاطر همسرش به نام قاسم (آتش تقی‌پور) را برای همکاری با رحمت ترغیب می‌کرد.

قاسمی درباره این‌که در «خروج» هم مانند سایر کارهای سینمایی خود همچون «متری شیش و نیم» و «سد معبر» نقشی کوتاه را پذیرفته است، گفت: البته حضور من در نسخه نهایی فیلم «خروج» کوتاه نبود و کوتاه شد. نقش من کمی بیشتر از این بود که به خاطر محدودیت زمان فیلم کمی کوتاه شد. سکانس‌های دونفره‌ای از گفت‌وگوی من و آقای فرامرز قریبیان یا حضور در قبرستان ده حذف شد. البته این موضوع فقط شامل حال من نبود و سکانس‌های دیگری را نیز دربر می‌گرفت.

بازیگر فیلم «خروج» در ادامه بیان کرد: من برخلاف برخی بازیگران حساسیتی در این زمینه ندارم و قطعاً به نظر کارگردان احترام می‌گذارم. برای همان نقش کوتاه، امّا تأثیرگذار ارزش قائل هستم. حتی اگر در یک فیلم یا سریال، یک سکانس هم بازی داشته باشم، تمام توان خود را برای ایفای هر چه بهتر آن به کار می بندم. مهم این است که آن نقش در کلیت فیلم دیده شود. برای من آقای حاتمی‌کیا در جایگاه کارگردان اثر ارزش ویژه‌ای داشت و طبیعی است که  حضور در این فیلم برایم مهم‌تر ازحجم نقش باشد.

گیتی قاسمی با ابراز خرسندی از آغاز اکران آنلاین فیلم «خروج» گفت: این اتفاق رخداد مهمی است و من خیلی خوشحال شدم. در شرایطی که سینماها به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل است و فیلم‌های زیادی در صف اکران هستند، بهره گرفتن از این شیوه‌های جدید اکران بسیار مفید است.

او اظهار کرد: وقتی فیلمساز و همه عوامل تولید یک فیلم برای به ثمر نشستن آن زحمات زیادی می‌کشند، طبیعی است که دوست دارند کارشان دیده شود.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: البته دیدن فیلم در پرده عریض سینما لذت دیگری دارد، اما باید این موضوع را هم درنظر بگیریم که همه افراد امکان رفتن به سینما را ندارند؛ حالا یا رفت وآمد برای‌شان به‌صرفه نیست یا توان جسمی ندارند و یا این‌که از لحاظ شغلی و تنظیم وقت محدودیت دارند. ما می‌توانیم بعد از رفع این شرایط نامطلوب و عادی شدن اوضاع نیز به اکران آنلاین به چشم یک گزینه نگاه کنیم و به مخاطب قدرت انتخاب بدهیم.

او افزود: «خروج» یک فیلم به‌روز است و از درد مشترک و ملموس این روزهای جامعه ما می‌گوید. این که عده‌ای هستند که حق‌شان ضایع می‌شود، اما صدای‌شان در هیاهوی جامعه به گوش مسئولان نمی‌رسد. در «خروج» شاهد اعتراض افرادی هستم که حیات‌شان به زمین زارعی و کشاورزی وابسته است و زمانی که این منبع حیات با خطر مواجه می‌شود، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

قاسمی که این روزها شاهد بازی او در سریال «کامیون» از شبکه دو سیما نیز هستیم در ادامه گفت: متأسفانه در بسیاری از عرصه‌ها و از جمله همین شرایطی که این روزها به خاطر شیوع کرونا شاهد آن هستیم، این سوءمدیریت و تبعیض‌ها رخ می‌دهد. عده‌ای برای این که زندگی خود را بگذرانند مجبورند از خانه بیرون بیایند و در معرض آسیب قرار بگیرند، اما شاید صدای‌شان به خوبی به گوش مسئولان نرسد. به همین خاطر می‌گویم که «خروج» فیلمی است که از شرایط و دغدغه‌های امروز ما می‌گوید.

او با اشاره به حضور بازیگران پیشکسوتی نظیر فرامرز قریبیان، جهانگیر الماسی، مهدی فقیه، آتش تقی‌پور و... در فیلم «خروج» گفت: این عزیزان بازیگران کارکشته، زحمت‌کش و اصیلی هستند. واقعاً باید از آقای حاتمی‌کیا تشکر کنیم که ابن بازیگران توانمند را در فیلمش به کار گرفت. پرورش چنین بازیگرانی واقعاً سخت و نزدیک به غیرممکن است و نباید به راحتی از حضور آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

بازیگر فیلم «خروج» در ادامه افزود: من خودم در زمان فیلمبرداری می‌دیدم که چقدر با انگیزه و عشق و تعهد کاری جلو دوربین می‌رفتند. برای این نسل از بازیگران، خودنمایی و دیده‌شدن در فیلم اهمیت ندارد و ادای دین به کاراکتر و بازی باورپذیر در اولویت است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آقای حاتمی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه رسالت برگزاری نمایشگاه‌ها برای رونق اقتصاد، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی و شتاب‌دهندگی است، گفت: با توجه به اهمیت حضور نمایشگاه‌ها، مسئله رویدادها، یعنی نشست‌های B to B یا ارتباطی که ذی‌نفعان با یکدیگر برقرار می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

احمدرضا طحانیان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دوره‌ای که نمایشگاه تنها برای عرضه و نمایش برگزار می‌شد به پایان رسیده است و در حال حاضر به‌عنوان پل ارتباطی بین تولیدکننده و بازار است.

وی با بیان اینکه رسالت برگزاری نمایشگاه‌ها برای رونق اقتصاد، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی و شتاب‌دهندگی است، افزود: با توجه به اهمیت حضور نمایشگاه‌ها، مسئله رویدادها، یعنی نشست‌های B to B ( مخفف Business-to-Business یکی مدل‌های کسب‌وکار است که به آن مدل تجارت به تجارت نیز گفته می‌شود) یا ارتباطی که ذی‌نفعان با یکدیگر برقرار می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه‌های تخصصی همچون نمایشگاه حمل‌ونقل با هدف گردهمایی اجزای اصلی زنجیره تأمین‌کننده با مخاطبان اصلی و متخصص در زمینه حمل‌ونقل برگزار می‌شود.

طحانیان ضمن ابراز خرسندی برگزاری نمایشگاه‌هایی که مخاطبان متخصص از شهرهای دیگر نیز دارد، ادامه داد: حضور شرکت‌های متخصص در نمایشگاه حمل‌ونقل، نشان دهنده این است که اگر ارتباطات و نشست‌های تخصصی انجام گیرد و کالاهای تولیدی نمایان شود، موازی‌کاری و اضافه‌کاری صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های اصفهانی در کل کشور و حتی در کالاهای صادراتی شایستگی زیادی دارند، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید مختلف اهمیت بسیاری دارد، همچنین موجب می‌شود متخصصان و سرمایه‌گذاران از کلان‌شهرهای دیگر نیز در نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

کد خبر 750113

دیگر خبرها

  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • پاداش برای تیم هاکی بانوان در صورت کسب سکو قهرمانی آسیا
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس