Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:21:13 GMT

تعجب فیبا از فعالیت زنان بسکتبالیست ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۳۸۶۵

تعجب فیبا از فعالیت زنان بسکتبالیست ایران

مسئول کمیته مسابقات بسکتبال زنان ایران می‌گوید فدراسیون جهانی بسکتبال از میزان فعالیت‌های زنان ایران تعجب کرد.

تالین طهماسیان، مسئول کمیته مسابقات بسکتبال زنان در گفت‌وگو با ایسنا به گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال(فیبا) از وضعیت  زنان بسکتبالیست ایران اشاره کرد و گفت: فیبا در مورد رشد و توسعه بسکتبال زنان ایران از من اطلاعاتی خواست و سوالاتی پرسید چون از کلیه فعالیت‌های یک کشور اطلاع ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مصاحبه‌ام گفتم که پنج لیگ در رده‌های سنی مختلف داریم که همه آنها به مراحل نهایی رسیده بودند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شدند، مسابقات قهرمانی کشوری را در پنج رده سنی مینی بسکتبال، نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید برگزار می‌کنیم و در کنار آن مسابقات سه نفره در رده‌های زیر ۱۸ سال، زیر ۲۳ سال و بزرگسالان را داریم.

او در این مورد افزود: با ریاست آقای طباطبایی، در بسکتبال زنان مسئولیت گرفتم که دو تغییر اساسی را در روش برگزاری مسابقات لیگ و اضافه کردن لیگ جوانان ایجاد کردیم. علاوه بر این فیبا بالاترین لیگ یک کشور را رصد می‌کند و از من در مورد وضعیت این لیگ و تعداد تیم‌ها پرسید که گفتم ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشت بازی می‌کنند. از طرف دیگر کلیه استانداردهای مد نظر فیبا از جمله استاندارد سخت افزاری سالن و شرایط مسابقه را رعایت می‌کنیم. آنها نمی‌دانستند که فعالیت بسکتبال زنان در ایران به چه صورت است و از اینکه تا این اندازه در بخش زنان فعال هستیم، تعجب کردند و خوشحال شدند.

کارنامه خوب تیم ملی زنان ایران در مسابقات بین‌المللی

طهماسیان به نظر فیبا در مورد تیم ملی بسکتبال زنان اشاره کرد و گفت: فیبا در مورد کسب وضعیت تیم ملی و اینکه چگونه در اولین اعزام خود مقام سوم را کسب کرد، سوال داشت. علاوه براین پرسید آیا این دیدگاه وجود دارد که زنان ایران از دسته دوم به دسته اول آسیا صعود کند؟ اعلام کردم که چنین پتانسیلی داریم چون لیگ‌هایمان پویا هستند و خروجی آن تیم ملی است. هر اندازه که لیگ پویایی داشته باشیم، تیم ملی هم در شرایط بهتری قرار می‌گیرد. زنان بستبالیست ایران بعد از سال‌ها محدودیت حجاب به بازی‌های برون مرزی اعزام شدند و کارنامه قابل قبولی را هم کسب کردند. علاوه بر این با توجه به جوانگرایی شاهد حضور بازیکنان جوان در لیگ برتر هستیم و نتایج مسابقاتمان به صورت آنلاین روی سایت فدراسیون قرار می‌گیرد. در کل سعی می‌کنیم با استانداردهای جهانی هماهنگ باشیم.  

او در این مورد افزود: دیدگاه مدیریتی موجود هم در پیشرفت بسکتبال زنان بی‌تأثیر نبوده است. خوشبختانه دیدگاه آقای طباطبایی به پیشرفت این بخش کمک کرده است. علاوه بر این اخبار لیگ زنان را بعد از مرحله پلی‌آف در یورو بسکت کار کردیم که تاثیر مثبتی در شناساندن دخترانمان به جوامع بین‌المللی دارد. رسانه‌های داخلی هم به ما کمک می‌کند تا زحمات مسئولان، بازیکنان و داوران دیده شود.

دوست داریم قهرمان در زمین مشخص شود

مسئول کمیته مسابقات بسکتبال زنان به تصمیم‌گیری در مورد برگزاری دیدار برگشت فینال زنان اشاره کرد و گفت: دوست داریم که قهرمان را در زمین مشخص کنیم به همین دلیل منتظر هستیم که ستاد مبارزه با کرونا شرایط را به ما اعلام کند. اگر وزارت ورزش مجوز بدهد، بازی را برگزار می‌کنیم چون یک یا نهایت دو بازی دیگر باقی مانده است. برنامه‌ریزی لازم را می‌کنیم و زمانی برای تمرین به تیم‌ها می‌دهیم اما اگر دستور دیگری بدهند با مسئولان تیم‌ها گفت‌وگو و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 او در واکنش به اینکه سرمربی تیم بانوان شهر گرگان اعلام کرده که با معرفی تیم گروه بهمن به عنوان قهرمان مشکلی ندارند، گفت:باشگاه گرگان به صورت رسمی چنین چیزی به فدراسیون اعلام نکرده است و اگر نامه‌ای در این مورد ارائه دهند با مسئولان باشگاه‌هاه و فدراسیون نشست برگزار می‌کنیم و خبر نهایی را اطلاع می‌دهیم.

طهماسیان در پایان گفت: برای تمام هموطنان ایرانی و ورزشکاران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. امیدورام با رعایت توصیه‌های بهداشتی این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم و همه به زمین بسکتبال برگردیم چون دلمان برای بسکتبال تنگ شده است. از رسانه‌ها هم به دلیل حمایت از بسکتبال زنان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال بانوان بسکتبال بانوان تیم ملی بسکتبال بانوان بسکتبال زنان زنان ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تصاویری از لحظه سقوط زنان در مسابقات شترسواری در عربستان! | ویدئو
  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه