Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:27:53 GMT

آغاز عملیات بازسازی سرای یوسف اردبیل دهه اول اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۳۹۵۰

آغاز عملیات بازسازی سرای یوسف اردبیل دهه اول اردیبهشت

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: عملیات بازسازی سرای حاج یوسف بازار تاریخی اردبیل دهه اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز می‌شود.

 نادر فلاحی صبح امروز در جلسه هماهنگی بازسازی سرای حاج یوسف بازار تاریخی اردبیل اظهار کرد: عملیات بازسازی سرای حاج یوسف بازار تاریخی اردبیل دهه اول اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان امر و افراد ذینفع آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی براساس هدفگذاری‌های انجام شده در راستای بازسازی بافت تاریخی بازار اردبیل سند مطالعاتی بافت تاریخی این مجموعه که به ثبت ملی نیز رسیده است، در دست تهیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تهیه سند مطالعاتی بافت تاریخی بازار اردبیل را زمینه‌ساز حل مشکلات موجود در این حوزه برشمرد و گفت: انتظار می‌رود فعالان این بافت تاریخی در راستای بازسازی و ساماندهی این مجموعه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

فلاحی با بیان اینکه روند معمول اجرای طرح مطالعاتی تکمیل آن است، تصریح کرد: با توجه به تعهدی که به کسبه و بازاریان سرای حاج یوسف داده‌ایم امر بازسازی این سرا قبل از تکمیل سند مطالعاتی آغاز شده است.

وی از قول همکاری دستگاه قضایی برای ساماندهی بافت تاریخی بازار اردبیل خبر داد و افزود: رئیس کل دادگستری استان فعالان در این حوزه را ملزم به همکاری می‌کند و در صورت نبود همکاری‌های لازم برخوردهای قضایی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این مجموعه تاریخی خبر داد و گفت: مجوزهای لازم برای این امر با هماهنگی با شهرداری و شورای شهر به صورت رایگان ارائه می‌شود.

فلاحی اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده و تسریع در عملیات بازسازی بازار تاریخی اردبیل افزایش ۱۰ برابری اعتبارات درخواست شده و با اخذ مجوزهای لازم از وزارتخانه عملیات بازسازی بافت تاریخی سرای حاج یوسف در روزهای آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مرمت آثار تاریخی بازار تاریخی اردبیل عملیات بازسازی سرای حاج یوسف بازسازی سرای بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود