Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محسن اسدبیگی  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  اظهارداشت: طی این مدت همچنین اقلامی از جمله ۸۱۱ هزار و ۵۰۰ ماسک سه لایه، ۱۱۶ هزار و ۳۸۱ عدد ماسک N ۹۵، یک هزار و ۷۴۰ جفت دستکش یکبار مصرف، ۴۰۰ هزار و ۸۹۲ جفت دستکش لاتکس، ۶ هزار و ۳۷۳ جفت دستکش وینیل، ۵۳ هزار دست لباس حفاظتی و ۱۲ هزار عدد شیلد حفاظت فردی در مراکز بهداشتی درمانی توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این راستا حدود ۱۲ هزار عدد عینک حفاظتی و ۲۰ هزار دست گان نیز خریداری و در مراکز بهداشتی درمانی توزیع شده گفت: دارو‌های موثر در درمان افراد مبتلا به کرونا بر اساس پروتکل اعلامی وزارت متبوع شامل سه قرص کلترا، ریباورین، هیدورکسی کلروکین و کپسول اسلتامیویر می‌باشد که از زمان شیوع این ویروس در استان تا کنون ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ عدد به بیمارستان‌ها تحویل داده شده که در حال حاضر دپوی خوبی به میزان ۷۶هزار و ۸۲۰ عدد از این دارو‌ها وجود دارد.

اسدبیگی ادامه داد: اقدامات اداره تجهیزات پزشکی از زمان شیوع کرونا در استان تا کنون تهیه و تامین ۲۷۰ قلم تجهیزات سرمایه‌ای جهت تجهیز مراکز درمانی تابعه دانشگاه در مجموع به ارزش بالغ برهشت میلیارد تومان بوده است.

او افزود: در این راستا هشت دستگاه ونتیلاتور و اختصاص به بیمارستان عشایر، بیمارستان آیت اله بروجردی و نقاهتگاه، ۱۲۴ دستگاه پالساکسیمتر انگشتی، ۱۲۰ تخت بیمارستانی، ۵۴ دستگاه تب سنج لیزری، دستگاه سل کانتر، پنج دستگاه تخت ویژه، ۲ دستگاه ونتیلاتور پرتابل، یک دستگاه ونتیلاتور ثابت جهت بیمارستان امام الشتر، ۱۰ عدد تخت بستری جهت بیمارستان امام کوهدشت و تامین یک دستگاه سونوگرافی مبله جهت بیمارستان نورآباد خریداری و تامین شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شب گذشته پیکر خون‌آلود جوانی حدود ۳۷ ساله به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود، اما معاینات اولیه پزشکان نشان داد که جوان مذکور علائم حیاتی ندارد و بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان باخته است.

بیشتر بخوانید: ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر

کادر درمانی بلافاصله ماجرا را به عوامل انتظامی مستقر در بیمارستان اطلاع دادند و لحظاتی بعد قاضی ویژه قتل عمد مشهد در جریان جنایت مسلحانه قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی دکتر صادق صفری که احتمال می‌داد انتقال‌دهندگان مجروح به مرکز درمانی نقشی در وقوع حادثه داشته باشند، بی‌درنگ دستور بازداشت افراد مظنون را تلفنی صادر کرد و سپس برای انجام تحقیقات میدانی عازم بیمارستان شد.

دقایقی بعد، با حضور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب در مرکز درمانی، مشخص شد ضارب برادر مقتول و جوان ۳۱ ساله‌ای است که مجروح را به مرکز درمانی رسانده بود و قبل از آنکه در جریان مرگ برادر بزرگ‌ترش قرار گیرد، با دستور تلفنی مقام قضایی توسط نیروهای کلانتری قاسم‌آباد بازداشت شده بود.

طولی نکشید که با کشف ده‌ها میلیارد چک خون‌آلود در جیب مقتول، بررسی‌های تخصصی آغاز و سلاح ضارب نیز کشف شد.

در همین حال شب گذشته قاضی دکتر صفری با تایید دستگیری ضارب مسلح در مرکز درمانی گفت: بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.

وی افزود: تحقیقات پلیسی توسط گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد مرادی (افسر پرونده) ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228982 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت