Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد: از ابتدای شروع همه گیری کرونا تا کنون برای اکثریت قریب به اتفاق بیماران بستری و فوت شده مشکوک به این بیماری آزمایش تشخیصی PCR به عمل آمده و با توجه به نتایج مشخص شده ضروری است نسبت به تکمیل پرونده این افراد در اسرع وقت اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

"رییس/سرپرست محترم دانشگاه /دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی......

همانگونه که مطلع هستید از مهمترین و ارزشمند‌ترین اقداماتی که از زمان شروع همه گیری بیماری کووید - ۱۹ در کشور صورت گرفته، موضوع جمع آوری اطلاعات مربوط به بیماری و انتشار دقیق و صحیح آمار مربوطه برای مسئولین عالی رتبه کشور و ارائه آن در سطح بین المللی و مردم عزیز کشورمان می‌باشد. از ابتدای شروع همه گیری تا کنون برای اکثریت قریب به اتفاق بیماران بستری و فوت شده مشکوک به این بیماری آزمایش تشخیصی PCR به عمل آمده و با توجه به نتایج مشخص شده، لازم است یک تیم تحت نظر جنابعالی/ سرکارعالی تشکیل و اقدامات زیر انجام شود:

۱. مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، موارد آزمایش مثبت مربوط به آن دانشگاه/ دانشکده را تا تاریخ ۳۱/۱/۱۳۹۹ ارسال خواهد کرد و دانشگاه /دانشکده مکلف است این موارد را ظرف مدت ۴۸ ساعت با پرونده بیماران تطبیق داده و در پرونده کاغذی و الکترونیک آن‌ها درج نماید. این اقدام برای کلیه بیماران اعم از موارد ترخیص شده، بستری فعلی و افراد فوت شده اجباری بوده و ضروری است با دقت و حساسیت کامل انجام شود. بدیهی است برای اعلام رسمی این موارد نتیجه آزمایش مثبت الزامی است.

۲. کلیه موارد بستری و یا فوت شده که با تشخیص پزشک معالج به عنوان مبتلا به بیماری کووید – ۱۹ تشخیص داده شده اند، لکن نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت نمی‌باشد به عنوان محتمل تلقی گردد و لازم است تمام تصاویر رادیولوژیک و نتایج آزمایش‌های پاراکلینیک آن‌ها در پرونده کاغذی و الکترونیک به گونه‌ای در سیستم HIS بیمارستان ثبت شود که قابلیت بازبینی و رهگیری در آینده را داشته باشد.

۳. کلیه موارد مثبت آزمایشگاهی ابتلا و فوت به صورت روزانه (حتی روز‌های تعطیل) به مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام گردد تا توسط سخنگوی این وزارت اطلاع رسانی شود. بدیهی است هرگونه اشتباهی در اعلام تعداد موارد به عهده مسئولین دانشگاه/ دانشکده خواهد بود.

۴. کلیه موارد مثبت آزمایش مولکولی از بیماران کرونایی فوت شده حتماً با درج کد ملی به صورت روزانه (حتی در ایام تعطیل) در سیستم پورتال و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تا ساعت ۱۱ هر روز بر اساس پروتکل ابلاغی ۲۸۹۲/۱۱۰/د مورخ ۱۰/۱۲/۱۳۹۸ ثبت گردد. بدیهی است هر گونه تاًخیر در این زمینه قابل قبول نبوده و مسئولیت اشتباه درج و اعلام به عهده مسئولین دانشگاه/ دانشکده خواهد بود. جواب نمونه‌ها روزانه ثبت گردد و از تجمیع ثبت نمونه‌های چند روزه و اعلام آن خودداری گردد. لازم به ذکر است مشکلات فنی آزمایشگاه‌های آن دانشگاه بلافاصله به آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت اطلاع داده شود.

۵. دانشگاه / دانشکده موظف است ظرف مدت یک هفته پس از تصحیح ثبت اطلاعات در سامانه HIS بیمارستان‌ها و سامانه‌های پیشگفت، لیست بیماران کرونایی و فوتی مثبت خود را با ثبت احوال و آرامستان‌های تحت پوشش آن دانشگاه/ دانشکده هماهنگ نماید. بدیهی است صرفاً موارد فوتی قطعی در سیستم پورتال که نتیجه آزمایش مثبت ضمیمه آن باشد به عنوان نتیجه قطعی توسط رییس /سرپرست دانشگاه / دانشکده به مسئولین ارشد استان اعلام گردد.

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت پرونده بیماران کرونا فوت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وبدا، متن کامل بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت به شرح زیر است:

«نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ ای است و سازمان بین ‌المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته ‌است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه‌های بهداشت حرفه ‌ای به منظور کنترل عوامل زیان ‌آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذینفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده‌اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ ای را خواستارم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد