Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبشری گفت: سال گذشته ۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد که این مبلغ نسبت به سال قبل‌ از آن، ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» امروز (۳۱ فروردین) در نشست ساماندهی جمع‌ آوری زکات فطریه که در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه میهمانی خداست و امیدوارم که همه با خودسازی، بیشترین بهره را از معنویت این ماه مبارک ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زکات از جمله مهم‌ ترین واجبات است و تاکید بسیاری بر آن شده، اظهار داشت: زکات از فروع دین شمرده‌ شده و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه زکات یکی‏ از پنج ستون دین است و همه باید این فریضه الهی را به نحو احسن اجرا کنیم، ادامه داد: همه وظیفه داریم در راه تبیین و احیای آن کوشا باشیم.

 

مبشری زکات را بر دو نوع یکی زکات مال و دیگری زکات بدن دانست و گفت: زکات بدن همان زکات فطریه است که بعد از ماه مبارک رمضان و در عید فطر برای کمک به نیازمندان پرداخت می‌ شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویراحمد در خصوص درآمد زکات کمیته امداد این استان در سال ۹۸، گفت: در مجموع در سال گذشته هفت میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌ آوری شد که این مبلغ نسبت به سال قبل‌ از ان، ۱۲۸ درصد افزایش داشته که در زمینه‌های مختلف برای نیازمندان هزینه شد.

 

وی به نحوه هزینه کرد زکات سال گذشته کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از محل زکات کمیته امداد استان ۱۲۰ میلیون تومان برای جهیزیه نیازمندان، ۴۴ میلیون تومان در زمینه‌ های درمانی، ۱۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان برای تحصیل دانش آموزان، ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مسکن نیازمندان، ۳۰ میلیون تومان برای تعمیرات، یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان برای معیشت محرومان و مابقی نیز در زمینه پروژه‌های عام‌ المنفعه و سایر موارد هزینه شده است.

 

مبشری به آمار سال گذشته زکات فطریه در استان اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان زکات فطریه در استان جمع‌ آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعهد زکات فطریه امسال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که امید است با برنامه‌ ریزی‌ های مناسبت بتوانیم به این مبلغ دست‌ یابیم که این امر با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و مراکز نیکوکاری ممکن است. 

 

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور باید تلاش کنیم که مردم را به سمت پرداخت‌ های غیرحضوری هدایت کنیم، اظهار داشت: شماره گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* از طریق تلفن های همراه یکی از راه های مشارکتی خیران نیک اندیش در زمینه پرداخت زکات فطریه و کفارات است و مردم نیکوکار می توانند به این طریق اقدام و فطریه و کفارات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کنند.

 

مبشری به فرمایشات مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از اقشار آسیب‌ پذیر در دوران کرونا و تشکیل یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه در ایام کرونا و ماه مبارک رمضان اشاره و گفت: به همین منظور این نهاد رزمایش ملی بخشش ایرانیان با رویکرد فراهم آوردن زمینه حضور خیرین و نیکوکاران و برنامه‌ریزی کارآمد و مناسب برای حل مشکلات مردم نیازمند آسیب‌دیده از کرونا را در دستور کار خود قرار داده است. 

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مواسات همدلی و کمک مومنانه ویروس کرونا کرونا مراکز نیکوکاری نیازمندان زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد میلیون تومان کمیته امداد زکات فطریه تومان زکات سال گذشته ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان