Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت‌: در استان اردبیل جرائم حوزه اصحاب رسانه بسیار پایین و جزئی است که باید تلاش شود که این مسائل به دادگاه‌ها ارجاع داده نشود و در همین راستا شورای حل اختلاف اصحاب رسانه استان اردبیل به‌زودی تأسیس خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر عتباتی ظهر امروز در مراسم اعطای احکام انتصاب هیأت منصفه مطبوعات استان اردبیل که در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: در استان اردبیل جرائم حوزه اصحاب رسانه بسیار پایین و جزئی است که باید تلاش شود که این مسائل به دادگاه‌ها ارجاع داده نشود و در همین راستا شورای حل اختلاف اصحاب رسانه استان اردبیل به‌زودی تأسیس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی بیان کرد: قانون اساسی، میثاق اصلی و مهم جمهوری اسلامی ایران است که به برکت زحمات و تلاش‌های امام خمینی(ره) و انسان‌های آزاده کشورمان با وجود شرایط خاص زمان به تصویب و تأیید ملت رسید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است که دادگاه‌های جرائم سیاسی و مطبوعاتی به‌شکل علنی و با حضور هیأت منصفه برگزار شود که خروجی کار در دادگاه‌های علنی مطلوب‌تر و بهتر است.

وی تصریح کرد: شأن هیأت منصفه به معنای نمایندگی افکار و وجدان مردمی است که انتظار انصاف و عدالت را از دستگاه قضایی دارند و در ترکیب آن، افراد مختلفی با سلایق و مشاغل گوناگون انتخاب و فعالیت می‌کنند.

عتباتی اظهار داشت: بعضی از مشاغل و اصناف جایگاه خاصی دارد همانند قاضی، قانون‌گذار، پلیس و کارمند دولت که جامعه و مردم از این اشخاص نمی‌توانند تخلفی را بپذیرند و تخلف آنان، به‌طور برجسته‌ای در جامعه نمایان می‌شود حتی اگر خطایشان کم‌اهمیت و جزئی باشد و این موضوع در حوزه رسانه به‌دلیل اهمیت شغلی به شکل پر رنگ‌تری نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: قلم اصحاب رسانه باید در مدار انصاف، واقعیت، اصلاح امور و نقد سازنده باشد و بدون تحقیق و بررسی، اقدام به انتشار مطالب کذب و خلاف واقع نکنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تأکید کرد: آگهی‌دهی به مطبوعات به‌خصوص از سوی ادارات استان اردبیل، دغدغه فعالان مطبوعاتی استان است و دستگاه قضایی استان به این موضوع ورود کرده و عملکرد ۱۵ ماه اخیر این حوزه در حال بررسی می‌باشد و اعتقاد دستگاه قضایی بر این مبنا است که باید عدالت در این بخش رعایت شود.

وی اذعان داشت: کلیه آحاد جامعه جمهوری اسلامی ایران دست به دست هم داده و در کنار هم در مقابل ویروس منحوس کرونا بسیج هستند و این یک جهاد ملی است که تفاوت‌های اساسی و بنیادی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را با دیگر کشورهای جهان که ادعای تمدن، فرهنگ و پیشرفت را دارند، به نمایش گذاشته شده است که در میراث دینی ما و نهضت کربلا ریشه دارد.

عتباتی اضافه کرد: تعدادی از کشورهای جهان با یک پیمان عضو اتحادیه اروپا شدند تا در مواقع خاص و ضروری در کنار یکدیگر باشند اما هم اکنون شاهد هستیم همان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به محموله‌های بهداشتی یکدیگر رحم نمی‌کنند در صورتی که در کشورمان با همت و تلاش مردم و مسؤولان و با وجود مشکلات و سختی‌ها، کمبودی در هیچ حوزه وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، پاسداران و مدافعان سلامت بدون هیچگونه تبعیض و رده‌بندی سنی و دیگر مسائل، بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش و درمان می‌کنند که متأسفانه مشاهده می‌کنیم در کشورهای غربی دارای ادعای تمدن و فرهنگ به حدی انسانیت در این کشورها تنزل پیدا کرده است که برای درمان بیماران کرونایی رده سنی و تبعیض‌های گوناگونی اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی نوروزی، ایرج احمدی حصار، جاوید رخشانی، علی نورعلیپور، شهاب‌الدین شهبازی، مرتضی ابراهیمی، شاپور نوجوان، جواد انصاری، رسول ناصر آزاد، علی حسین‌زاده نیاری، امیر رجبی، مصطفی کافی، مرتضی مقدم و سیمین جوهری به مدت دو سال به‌عنوان هیأت منصفه مطبوعات استان اردبیل انتخاب شده و حکم خود را دریافت نمودند.

انتهای پیام/3463/620

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل رسانه شورای حل اختلاف هیأت منصفه مطبوعات فضای مجازی جرائم رئیس کل دادگستری استان اردبیل جمهوری اسلامی ایران اصحاب رسانه هیأت منصفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

 

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید