Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک راننده کامیون از تفکیک و جداسازی صف کامیون‌های استانی و غیراستانی در پارکینگ گمرک مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی خبر داد و این اقدام را موجب برهم خوردن نظام حمل و نقل دانست.

به گزارش تین نیوز، مسعود چوپانی گفت: تفکیک صف‌ها و جداسازی کامیون‌های حامل بار داخل استان و اولویت ورود به گمرک برای تولیدات استان به اسم مصوبه استانداری و به بهانه حمایت از تولیدات استان  خراسان جنوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: عمده بار صادراتی استان خراسان جنوبی، سیمان قاین و باقران است که گاهی اوقات تا نصف پارکینگ مربوط به سیمان‌ها است.

وی گفت: این مصوبه قبل از عید به مدت یک هفته اجرا شد و با اعتراض و درگیری فیزیکی رانندگان کنسل شد اما از چند روز پیش دوباره شروع شده و وقتی یکی از رانندگان که نوبت اول بود اقدام به فیلمبرداری از این صف‌ها کرد با واکنش منفی حاملان سیمان مواجه شد که قصد شکستن شیشه و برخورد فیزیکی با راننده مذکور را داشتند.

به گفته وی، این در حالی است که مقامات مجری این طرح تا کنون هیچ مصوبه‌‌ای از استانداری ارایه نکرده‌ و حتی انجمن‌های صنفی، بازرسی پایانه، اداره پایانه و رئیس گمرک نیز به رانندگان معترض هیچ پاسخ منطقی نداده‌اند.

این راننده کامیون تاکید کرد: طرح تفکیک صف‌های ورودی در گمرک ماهیرود با اولویت ورود کالاهای استانی مورد اعتراض و نارضایتی رانندگان فعال در گمرک ماهیرود است زیرا در شرایطی که اکثر مرزها به‌دلیل شرایط شیوع بیماری تعطیل یا فعالیت آنها محدود شده، وضع قوانین در راستای بومی‌گرایی و ایجاد تفرقه میان رانندگان نادرست است.

به گزارش تین نیوز، چوپانی افزود: حمل و نقل استان خراسان جنوبی محدود به 200 دستگاه تریلر فعال در سیمان باقران و سیمان قاین نیست و ناوگان حمل و نقل کالا متعلق به خراسان جنوبی با شناسه پلاک ایران ۵۲  بالغ بر ۵۰۰۰ دستگاه است که در سایر کاربری‌ها اعم از ترانزیت و تانکر و کفی و لبه دار در سراسر ایران فعال هستند و این ناوگان در صف‌های اسکله چابهار برای حمل کالای اساسی به‌قصد همین استان، صف پتروشیمی بجنورد به‌ مقصد  همین گمرک، صف‌های طویل ذوب آهن اصفهان به‌سایر مقاصد و ... به‌صورت دائم مشغول و درگیر هستند.

این فعال حمل و نقل جاده‌ای کالا تاکید کرد: بر این اساس این مصوبه استانداری نه تنها باعث ایجاد ناامنی در پارکینگ بلکه محرک درگیری و ناامنی برای تمام صف‌ها و نظم و نظام حمل و نقل  خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گمرک ماهیرود گمرکات خراسان جنوبی راننده کامیون بومی گرایی خراسان جنوبی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: روان‌سازی و ساماندهی در مرزهای مشترک با افغانستان می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن کاظمی قمی شب گذشته در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، گفت: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود، به همکاری‌های بین‌استانی کمک می‌کند‌ و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به‌وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده، فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با تقویت زیرساخت‌های شرق کشور

استاندار خراسان رضوی نیز در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، گفت: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد. 

یعقوبعلی نظری افزود: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل ما بین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم بین ایران و افغانستان در مرز دوغارون به‌وجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سالم‌سازی‌ها، ارتقای شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده، بنابراین مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، در این نشست که با حضور حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برگزار شد، از فرماندار شهرستان تایباد به دلیل تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • استانداری قم : اگر خبر تصویب بودجه برای استقبال از رئیسی توسط شهرداری قم صحت دارد، از شورای شهر می‌خواهیم که این مصوبه را لغو کند
  • آخرین وضعیت خسارت‌های توفان شب گذشته خراسان رضوی
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!