Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص شهر هوشمند، گفت: اساس شهر هوشمند اینترنت‌ اشیا است که باید با گسترش اینترنت و استفاده از تکنولوژهای روز از این فرصت استفاده کرد .

شهرام دبیری در جلسه وبینار شورا، با اشاره به روز علوم آزمایشگاهی از زحمات کادر پزشکی و فعالین در زمینه آزمایشگاهی قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینترنت اشیا می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها را در بربگیرد و فعالیت‌های انسان را سرعت دهد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: با استفاده از اینترنت اشیا می‌توان استفاده از انرژی‌ را کنترل و مشکلات موجود در شهر را شناخت و بررسی کرد .


وی بیان کرد: شهر نشینی روز به روز درحال رشد است و امروز شهرنشینی به ۶۰ درصد جمعیت رسیده است شهر هوشمند می‌تواند در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای و بسیاری از آلودگی‌ها کمک کرد.


دبیری اظهار کرد: لازمه شهر هوشمند اینترنت اشیا است که باید آن وجود داشته باشد تا به شهر هوشمند نزدیک‌شویم.

وی لازمه‌های شهر هوشمند استفاده از اینترنت اشیا و حکم‌روایی هوشمند دانست و گفت: ‌در شهر هوشمند تمامی جوانب زندگی شهروندان به سمت هوشمندی حرکت می‌کند. 


وی ادامه داد: شهر ایده‌آل آینده شهری‌است که خدمات مورد نیاز شهروندان را با قابلیت دسترسی‌ امن و آسان در اختیار شهروندان قرار دهد و همچنین شهروندان نیز آموزش‌های لازم را دیده باشند و بتوانند از هوشمندی شهر استفاده کنند.


دبیری با بیان این‌که شهر هوشمند می‌تواند مدیران را به راحتی با مردم مرتبط کند، گفت: در زمینه بهداشت و سلامت نیز از طریق اینترنت اشیا و شهر هوشمند می‌توان خدمات درمانی‌ و بهداشتی را از راه دور انجام داد.

وی افزود: دولت، مردم و شهرداری هوشمند می‌توانند شهر هوشمند را اجرا کنند.

دبیری هدف از شهر هوشمند را ارتقا خدمات و کاهش هزینه‌ها، ایجاد ارتباط بیشتر با شهروندان، مراقبت از محیط زیست و جلوگیری‌از آلودگی ها دانست.

وی تاکید کرد: امروز در نقاط مختلف دنیا تمامی یا اغلب سیستم‌های ارائه‌دهنده خدمات به شهروندان به صورت هوشمند ارائه‌ خدمت‌ می‌دهند.


وی خاطرنشان کرد: باید با تمام‌توان شهر را به سمت شهر هوشمند هدایت کنیم.


وی با اشاره به آتش‌سوزی  بازار تبریز، گفت: اگر سنسورهای هوشمند در بازار وجود داشت به راحتی می‌توانستیم آتش سوزی‌ را کنترل کنیم.

دبیری بیان کرد: امروز شهرهای مختلف دنیا در زمینه‌هوشمندی‌ اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که برخی از آنها جزو هوشمندترین‌شهرهای دنیا هستند.


رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای ایجاد شهر هوشمند باید تمامی ادارات و مسئولین دولتی و شهری پای‌ کار آمده تا بتوان از توانایی های شهر هوشمند استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین ضمن بزرگداشت روز ارتش، گفت: ارتش چه در زمان جنگ و چه در حال حاضر در دوران شیوع بیماری کرونا در صحنه حضور دارد که امیدواریم این اقتدار روز به روز افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز اینترنت اشیا شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان