Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره درخواست وزیر خارجه آمریکا از شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: تحریم‌های تسلیحاتی طبق برجام مهر ماه سال جاری لغو می‌شود و هیچ امکان قانونی برای لغو این امتیاز ایران وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خانه ملت، علاالدین بروجردی در واکنش به درخواست وزیر امورخارجه آمریکا از شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: بر اساس توافق برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده لذا این بند در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود بنابراین خرید و فروش سلاح برای ایران رفع تحریم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم تسلیحاتی مهرماه 99 طبق برجام رفع می‌شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم تسلیحاتی ایران از مهرماه سال جاری طبق مصوبه به صورت خودکار به پشتوانه قطعنامه شوراتی امنیت سازمان ملل آزاد می‌شود، افزود: آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش در تلاشند که به گونه‌ای این آزادسازی تسلیحاتی ایران را مرتفع کنند. به همین دلیل از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس آمریکایی‌ها از مدتی پیش دنبال تشکیل سمپوزیم بین المللی بودند تا کشورها را تحریک کنند که با رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار طبق برجام مخالفت کنند اما به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستند این جلسه را تشکیل دهند.

تصویب قطعنامه جدید تنها راه لغو امتیاز تسلیحاتی ایران/ روسیه و چین با قطعنامه آمریکا موافقت نمی‌کنند

بروجردی با اشاره به درخواست وزیر خارجه آمریکا از شورای امنیت، گفت: اقدام پمپئو حلقه دیگری از زنجیره اقدامات آمریکا برای لغو آزاد سازی تحریم‌ها است البته به لحاظ مقررات بین‌المللی آمریکا راهی جز ارایه قطعنامه جدید به شورای امنیت ندارد. در صورتی که قطعنامه‌ای هم از طرف آمریکا در شورای امنیت عنوان شود قطعا با مخالفت روسیه و چین مواجه می‌شود لذا آمریکایی‌ها راه به جایی نمی‌برند.

رونق بازار تسلیحات ایران بعد از لغو تحریم‌ها

این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است: درخواست مایک پمپئو در راستای تلاش مذبوحانه آمریکایی‌هاست تا بتوانند امتیاز بزرگی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد را لغو کنند زیرا ایران به موجب این امتیاز می‌تواند سلاح‌های مدرن جهانی را خریداری کند. البته به موجب رفع تحریم‌های تسلیحاتی بازار فروش تسلیحات ایران را با توجه به کیفیت سلاح‌ها، رونق خوبی می‌گیرد که به لحاظ اعتباری و اقتصادی حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق برجام از پشتوانه قطعنامه شورای امنیت برخوردار است، گفت: هر نقضی نیازمند قطعنامه جدید و اجماع پنج عضو دایم شورای امنیت است که به دلیل مخالفت روسیه و چین با آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم های تسلیحاتی تسلیحاتی ایران آمریکایی ها شورای امنیت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است