Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کوشیار اعظم واقفی افزود: برای تامین آب آشامیدنی از سفره‌های آب زیرزمینی به طور معمول چاه‌های عمیق حفر می‌شود، بنابراین احتمال نفوذ ویروس به این عمق وجود ندارد و حتی احتمال حضور باکتری‌ها که موجود زنده هستند نیز بسیار کم است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا موجود زنده نیست و تا زمانی که به محیط جانداران وارد نشود غیرفعال است، گفت: کرونا از نوع ویروس‌های پوشش‌دار بوده و این نوع ویروس‌ها در طبیعت به شدت ناپایدار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظم واقفی ادامه‌داد: نگرانی‌ها درخصوص تاثیر آرامستان‌ها بر منابع آب از قدیم وجود داشته است اما درباره باکتری‌ها و نه ویروس‌ها، بنابراین ضروری است محل دفن در محدوده سفره آب زیرزمینی نباشد و مطابق دستورکارهای موجود شرایط آن و فواصل از منابع آب رعایت شده باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به احتمال ورود ویروس به منابع آب سطحی، اضافه‌کرد: با توجه به رعایت شرایط استاندارد در آرامستان‌ها و اعمال پروتکل‌های بهداشتی، این احتمال نیز به صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: این ویروس در مقابل مواد گندزدا بسیار ناپایدار است و نیم میلی‌گرم کلر در لیتر به سهولت آن را از بین می‌برد.

اعظم واقفی گفت: اظهارنظر درخصوص اینکه استفاده از آب سطحی آلوده تا چه حد می‌تواند برای آبیاری گیاهان و سبزیجات مشکل‌آفرین باشد برعهده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آب آشامیدنی آب زیرزمینی سفره آب زیرزمینی ویروس کرونا اخبار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) با مصدومیت ۸ نفر خبر داد.

وحید شادی نیا با اعلام این خبر گفت: انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم بعد از عوارضی بستان آباد به سمت تبریز، بعد از تونل شیبلی اتفاق افتاد و ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس استان اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه که در اثر انحراف رخ داد ۸ نفر مصدوم در پی داشت که بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی، چهار نفر از مصدومان به بیمارستان بستان آباد و چهار نفر دیگر به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • حال و هوای حسینیه اعظم زنجان در ایام شهادت امام جعفرصادق(ع)
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری