Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@22:37:54 GMT

انهدام باند سارقان جواهرات و سنگ‌های قیمتی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۷۴۱۹

به گزارش ایلنا، سردار "سید محمود میرفیضی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت از گالری جواهرات، طلاجات و تراش سنگ های قیمتی در یک واحد آپارتمانی واقع در شهرستان ساری و سرقت مقادیر زیادی جواهرات و سنگ های قیمتی به ارزش 70 میلیارد ریال، با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی پرونده در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با حضور در محل وقوع در بررسی صحنه جرم دریافتند، سارق یا سارقان به صورت حرفه ای با شیوه و شگرد خاص از طریق درب ورودی اصلی وارد ساختمان شده و با تخریب درب واحد آپارتمانی و سیستم های حفاظتی، جواهرات و سنگ های قیمتی را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان، افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات و با توجه به سرنخ های به جامانده از رد یکدستگاه خودرو سواری پژو 405 در این پرونده موفق شدند، یکی از سارقان حرفه ای که از اعضای اصلی این باند سرقت بود را شناسایی کنند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی متهم، این فرد را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه حین فروش اموال مسروقه دستگیر کردند؛ گفت: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به جرم خود با همکاری سه همدستش اقرار کرد؛ در این عملیات از این متهم  مقادیری جواهرات و سنگ های قیمتی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند از کشف اکثر اموال مسروقه اعم از سنگ های جواهری به میزان 4 کیلوگرم، جواهرات و طلاجات به همراه تجهیزات مدرن گوهر شناسی خبر داد و افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی اموال مسروقه 390 هزار دلار معادل 70 میلیارد ریال برآورد شده که اموال مسروقه توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تشکیل پرونده برای اعضای این باند سرقت، افزود: متهمان با صدور قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران خودرو دستور کار پلیس زندان ساری جواهرات و سنگ های قیمتی اموال مسروقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مدرسه در دام پلیس

سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با وقوع سرقت دوربین‌هایی مدار بسته از یک مدرسه در فروردین ماه امسال در محدوده "خاورشهر "، رسیدگی به موضوع در دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۷۷ قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری خاورشهر با شیوه و شگرد خاص پلیسی، متهمان که ۲ مرد حدوداً ۳۳ الی ۳۵ ساله و از اتباع کشور همسایه بودند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی به شناسایی مخفیگاه متهمان اشاره و تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت مالخر اموال مسروقه و مخفیگاه وی نیز در محدوده "خاورشهر" شناسایی شد.

سرهنگ طرهانی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهمان شدند و هر ۳ متهم (۲ سارق و مالخر) را در عملیات‌های منسجم دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه، تمامی دوربین‌های به سرقت رفته از مدرسه کشف و به همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به کلانتری خاورشهر در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از مدرسه و ۵ فقره سرقت دیگر معترف شده و انگیزه خود را تامین نیاز‌های مالی عنوان کردند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز