Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@14:37:24 GMT

کشاورزی بیشترین سهم را در تحقق شعار «جهش تولید» دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۷۵۳۴

کشاورزی بیشترین سهم را در تحقق شعار «جهش تولید» دارد

محسنی گفت: بخش کشاورزی بیشترین سهم را در تحقق شعار امسال«جهش تولید» که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا فومنی» ظهر امروز(یک‌شنبه، ۳۱ فروردین) در جلسه شورای کشاورزی اظهارکرد: ۹۷ درصد از اراضی شالیزاری فومن شخم اول را زده‌اند که این رقم ۱۰درصد از میانگین استانی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار فومن با بیان اینکه ۵۵ درصد مردم این شهرستان اقدام به خزانه‌گیری کرده‌اند افزود: نیاز شهرستان به کود شیمیایی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تن است که تا کنون یک هزار و ۳۰۰​ تن توزیع شده و مابقی باید در موعد مقرر توزیع شود.

 

وی با بیان اینکه کشاورزان باید در مصرف کود شیمیایی مدیریت لازم را داشته باشند گفت: جهان در حال حرکت به سمت تولید محصولات ارگانیک است و باید با برنامه‌ریزی اهتمام جدی‌تری در این راستا صورت گیرد.

 

محسنی با بیان اینکه۹ هزار هکتار از ۱۴ هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان فومن از آب پشت سد سپیدرود آبگیری می‌شوند تصریح کرد: هواشناسی و جهاد کشاورزی نسبت به انعکاس اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی در موعد مقرر به کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

فرماندار فومن با تاکید به اینکه بخش کشاورزی بیشترین سهم را در تحقق شعار جهش تولید که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده دارد خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند مانع از فعالیت این بخش شود و مردم با دسترنج خود این بخش را فعال نگه می‌دارند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ تن پیله تر کرم ابریشم در این شهرستان تولید شد که این رقم برای امسال راضی کننده نیست اظهار کرد: جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی و ساختمان‌های بلااستفاده، تولید پیله تر کرم ابریشم در شهرستان را ۲ برابر کند.

 

محسنی با اشاره به ۵۰۰سوله در خشکنودهان و ظرفیت قرار گیری سه هزار جعبه ۳۵ کیلویی در آن افزود: از همین طریق می‌توان ۳۰ تن پیله تر کرم ابریشم تولید کرد.

 

فرماندار فومن پرورش کرم ابریشم را یکی از اولویت‌های شهرستان دانست و گفت: در کنار راه‌اندازی مراکز تولید و فروش، تعاون روستایی هرچه سریع‌تر مقدمات خرید تضمینی پیله تر ابریشم را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه پذیرفتنی نیست سازمان آب منطقه‌ای برای بازسازی سردهنه‌ها در موعد مقرر برنامه‌ریزی لازم را نداشته باشد تصریح کرد: هم اکنون وضعیت هشت سردهنه مشخص نیست، و اگر سردهنه‌ها در موعد مقرر آماده نشوند و مشکلی در فصل کشاورزی به وجود آید، طبق مقررات قانونی اقدام می‌شود.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: شخم اولیه جهش تولید اراضی کشاورزی موعد مقرر کرم ابریشم پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه در هر جلسه شورای برنامه ریزی استان ۲ دستگاه اجرایی گزارش برنامه و اجرای کار خود را باید ارائه دهند، اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان کردستان و لزوم مشارکت در جلسات آن برای همه‌ی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی، در ادامه جهش تولید را تکلیفی دانست که رهبری بر عهده همه گذاشتند، افزود: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

استاندار کردستان مطالبه تحقق شعار سال از سوی همه را یک وظیفه مهم ذکر کرد و ادامه داد:تحقق شعار سال بی شک جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی افتد لذا باید به این مساله هم توجه اساسی شود.

وی تاکید کرد که جهش تولید فقط یک فرایند کمی نیست، بلکه این مهم شامل کیفیت هم می شود به عنوان مثال در بخش کشاورزی افزایش کیفیت در کشت و تولید محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

 استاندار کردستان، با اشاره به اینکه برنامه های رشد تولید باید براساس شاخص عددی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: در امر تولید فرمانداران و بخشداران با توجه به ظرفیت موجود در منطقه و با مشارکت دادن مردم در راستای افزایش تولید و ثروت اقدام کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است