Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروز اولین روز از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در تهران بود و ارزیابی های برخی مسئولان را به همراه داشت .
به گزارش خبرگزاری آریا، آمار کرونا و فوتی ها در کشور در کل بد نیست ، اما همچنان به برخی نقاط کشور مثل تهران باید توجه ویژه ای شود . در همین راستا معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیش از یک سوم آمار کشوری متعلق به تهران است و متاسفانه هنوز موفق به مهار کامل این بیماری نشدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز اولین روز از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در تهران بود و ارزیابی های برخی مسئولان را به همراه داشت .

طرح ترافیک نباید صد در صد برداشته شود
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: شنبه و براساس اطلاعات به دست آمده نسبت به مدت مشابه سال 98 افزایش 75 درصدی تعداد خودرو‌های حاضر در معابر شهری را شاهد بودیم. سردار مهماندار افزود: مردم باید از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند، هرچند برخی کسب و کار‌ها باز شده است، اما حضور مردم در خیابان‌ها نیز نباید کنترل نشده باشد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان اگر این گونه وارد معابر شوند مشکلات زیادی در زمینه کنترل بیماری و الودگی خواهیم داشت.
او در تشریح تدابیر پلیس راهور برای کاهش بار ترافیک پایتخت تاکید کرد: در جلسه با وزارت کشور توضیح دادیم که طرح ترافیک نباید صد در صد برداشته شود بر این اساس باید ساعات ورود و خروج به محدوده طرح مدیریت شود و ساعت کاری نیز باید شناور باشد.

اعمال محدودیت، تنها راه اصلی برای کنترل و مهار کرونا
از طرفی دکتر ماهر معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا  ضمن تأیید قرار گرفتن تهران در صدر آمار‌های ابتلا به کرونا در کشور گفت: شهر تهران پرتراکم‌ترین جمعیت کشور را دارد و تراکم جمعیت در برخی مناطق تهران به به شدت بالاست و انتظار افزایش تعداد آمار ابتلا به کرونا در اثر تعاملات و شلوغی‌ها انتظار غیرطبیعی نخواهد بود.
معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تأکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی توسط مردم گفت: ستاد تهران تشدید محدودیت‌ها در شهر را پیشنهاد کرده، اما هیئت دولت ملاحظات و متغیر‌های زیادی دارد که باید آن‌ها را لحاظ کند.
این مقام مسئول اعمال محدودیت را تنها راه اصلی برای کنترل و مهار این بیماری دانست و گفت: در حال حاضر درمان و واکسنی برای کرونا وجود ندارد و در این شرایط حمایت از اقشار آسیب پذیر و محدود کردن بیماری به شدت ضروری اند.


باید شرایط اقتصادی را نیز مدنظر داشته باشیم
نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز اعلام کرده که کرونا وجود دارد، اما باید شرایط اقتصادی را نیز مدنظر داشته باشیم.
همچنین رئیس سازمان تنظیم مقررات هم به تدابیر اداره متبوعش برای توزیع سیمکارت‌های اعتباری در بین متقاضیان وام یک میلیونی وزارت رفاه اشاره کرده و گفته است: در حال حاضر فروش حضوری این سیمکارت‌ها را متوقف کرده ایم و به روش‌های دیگری را در اختیار افراد قرار خواهیم داد.

ثبت نام دو میلیون واحد در سامانه سلامت
از سوی دیگر معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز با ابراز رضایتمندی از ثبت نام متقاضیان در سامانه سلامت گفت: واحد‌های صنفی و صنعتی استقبال خوبی از طرح داشتند و تا امروز حدود دو میلیون واحد ثبت نام و کد رهگیری دریافت کردند.
محسن فرهادی گفت: تهرانی‌ها بیشترین استقبال را از ثبت نام کردند و استان‌های اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب در رتبه‌های پس از تهران قرار دارند.
او افزود: واحد‌های صنعتی کوچک و صنفی در رده اول رتبه بندی و مراکز تهیه و توزیع در رتبه بعدی قرار گرفته اند.



هنوز پس لرزه‌های کرونا در کمین شماست
اما مردانی عضو کمیته کشوری کرونا با انتقاد از افزایش حضور و تردد مردم در شهر تهران گفت: متاسفانه مردم تصور می‌کنند که بیماری کرونا کنترل و یا تمام شده و به راحتی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و حتی برخی از ما سوال می‌کنند که چه زمانی به شمال سفر کنیم؟!استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به شهروندان تأکید کرد: کرونا تمام نشده و هنوز پس لرزه‌های کرونا در کمین شماست.
مردانی بازگشایی و بازگشت کسب و کار‌ها به حالت قبل را عامل القای تصور غلط به مردم در تمام شدن کرونا دانست و افزود: ما نمود این موضوع را در ترافیک آخر هفته مشاهده کردیم که این بسیار خطرناک است.
عضو کمیته کشوری کرونا از کاهش ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها خبرداد و گفت: مردم فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه دو هفته اول سال را به خوبی رعایت کردند و همین باعث شد که وضعیت فعلی ما از کشور‌های آمریکا و ایتالیا خیلی بهتر باشد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا بیماری کرونا فاصله گذاری شهر تهران ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر است، گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهر‌های استان وضع خوب است و در برخی شهر‌ها وضعیت مناسبی نداریم لذا مدتی است که بحث تقسیم استان تهران مطرح شده است.

وزیر کشور هدف از تقسیمات استان تهران را جلوگیری از تمرکززدایی، امکان رسیدگی بهتر به شهر‌های کمتر توسعه یافته و اداره بهتر عنوان کرد و افزود: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

احمدی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های غرب تهران ۳ میلیون نفر جمعیت ساکن است، ابراز کرد: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وی تقسیمات استان تهران را یک آورده مهم دانست و اظهار کرد: این موضوع توسط دولت در دست بررسی است و مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت از سالیان طولانی مطرح بوده که این موضوع نیز باید به طور کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان فوری تصمیم‌گیری کرد ضمن اینکه هزینه گزافی در حدود یک‌صد میلیارد دلار بودجه برای این کار لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • پایتخت تقسیم می شود؟