Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان کردستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر در حال انجام است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شیوع ویروس کرونا در استان کردستان سبب شده، که همه مسئولان و اقشار مختلف مردم در کنار کادر درمانی و با قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با کرونا برای سلامتی هموطنان با جان و دل تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال؛ خالد جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از توزیع 9 میلیارد تومان کمک‌های دولتی و خیریه در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کردستانی ناشی از کرونا خبر داد و اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب کالاهای اساسی شامل برنج، روغن و مرغ گرم و کارت هدیه در استان توزیع شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، مستمری‌بگیران و بازنشستگان مشمول دریافت این کمک‌ها نمی‌شوند؛ افزود: بخشی از این مبلغ از منابع استان، بخشی از کمک‌های خیرین داخل و خارج استان و بخشی هم از کمک‌های بنیاد مستضعفان تأمین شده است.

جعفری با اشاره به اینکه کمک‌های غیرنقدی توسط مراکز خیریه تحت نظر سازمان بهزیستی میان نیازمندان و افراد تحت پوشش توزیع شد، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 20 هزار بسته از اقلام غذایی میان 13 هزار و 800 خانوار توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در خصوص نحوه توزیع کارت‌های هدیه یادآور شد: 960 کارت هدیه یک میلیون تومانی متعلق به بنیاد مستضعفان به تعدادی از کوله‌بران سروآباد، سقز، بانه و کارگران مرز باشماق که کارت مرزنشینی ندارند تعلق گرفته و 20 هزار کارت هدیه 200 هزار تومانی نیز میان نیازمندان استان توزیع می‌شود.

مردم مراقب سودجویان اقتصادی در زمان شیوع کرونا باشند

سرهنگ مهدی دانش‌پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان از شهروندان خواست که مراقب سودجویان اقتصادی در این ایام شیوع کرونا باشند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های وسوسه‌انگیز و دریافت بیعانه از ساده‌ترین روش‌های کلاهبرداری سایبری است، خطاب به شهروندان گفت: فریب چرب‌زبانی و تبلیغات فریبنده برخی از فروشندگان سایت‌های بازاریابی را نخورید، چراکه این روش یکی از شگردهای مجرمان برای جلب ‌توجه و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه شهروندان با رعایت نکات ساده می‌توانند امنیت خود را در فضای مجازی حفظ کنند، تصریح کرد: به پیامک‌هایی که از شما اطلاعات شخصی و یا پرداخت وجهی را به هر بهانه‌ای درخواست کرده، توجه نکنید.

تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی در راستای اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در کردستان+ تصاویر1500 برنامه فرهنگی و هنری در فضای مجازی تهیه‌ شده است

وی تاکید کرد: به تبلیغات جذاب و اغواکننده توجه نکنید و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از منابع و مارکت‌های معتبر دریافت کنید چراکه برخی از اپلیکیشن‌های فعال جعلی و نا معتبر است.

سرهنگ دانش‌پور به شهروندان هشدار داد: در اختیار قرار دادن اطلاعاتی مثل کد ملی، شماره کارت بانکی، آدرس و دیگر موارد می‌تواند آغاز یک کلاهبرداری و یا برداشت غیرمجاز از حساب شخصی باشد.

آمار بهبودیافتگان مبتلا به کرونا در استان کردستان افزایش یافت

این اقدامات در حالی انجام شده که براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 956 نفر افزایش یافته، به طوری‌که از زمان شیوع این بیماری تاکنون از 2122 نمونه ارسالی، 956 مورد مثبت، 1054 نمونه منفی و نتیجه آزمایشات بقیه افراد هم در حال بررسی بوده و شمار فوتی‌ها بدون تغییر نسبت به دیروز، همان 106 نفر بوده اما  521 بیمار بهبود یافته‌اند.

براساس این گزارش؛ از 956 نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان، 257 نفر در شهرستان سقز، 232 نفر سنندج، 133 نفر بانه، 68 نفر قروه، 58 نفر مریوان، 52 نفر دهگلان، 50 نفر کامیاران، 47 نفر دیواندره، 44 نفر بیجار و 15 نفر در سروآباد هستند و از 106 نفر فوتی نیز 32 نفر مربوط به سقز، 18 نفر سنندج، 16 نفر قروه، 15 نفر بانه، 8 نفر کامیاران، 7 نفر بیجار، 5 نفر مریوان، 4 نفر در دیواندره و یک نفر در دهگلان است.

انتهای پیام/481/ ع

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان ویروس کرونا کرونا در استان کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی