Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده در تشریح نظر استانداری درباره اظهارنظرهایی برای اخذ عوارض برای ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب شد محدوده طرح ترافیک لغو شود و ستادملی مبارزه با کرونا نیز این تصمیم را مصوب کرد. به این ترتیب این طرح ترافیک ملغی و تا اطلاع ثانوی اجرا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی چنین طرحی نداریم شورای شهر تهران چگونه و از کدام طرح می خواهد عوارض دریافت کند؟ بی تردید تصمیمات ستادملی مبارزه با کرونا ویروس برای تمامی دستگاه ها لازم الاجراست. بر همین اساس در تهران محدودیت طرح ترافیک را تا اطلاع ثانوی نداریم.

بنا بر این گزارش، امروز(یکشنبه ۳۱ فروردین) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره اخذ عوارض برای ورود به محدوده طرح ترافیک با توجه به عدم اجرای آن درپی شیوع کرونا گفت: «در این رابطه دو مقوله باید مورد توجه قرار گیرد؛ یکی تعداد مجوزهایی که برای طرح ترافیک صادر می‌شود که روزانه حدود ۱۰۳ هزار مجوز است و این امر مصوبه شورای ترافیک تهران بوده و تعداد مجوزهای ورود به طرح ترافیک در اختیار شورای شهر نیست و مقوله دوم در خصوص عدم دریافت عوارض ورود به طرح ترافیک نیز که در اختیار شوراست، بحث عوارض است که در حقیقت محدوده طرح ترافیک و عوارض آن را شورای شهر تهران تعیین می‌کند.»

وی افزود: «با توجه به این که این مسئله مصوبه قانونی دارد، بخشش یا تخفیف در آن نیازمند مجوز شوراست. بنابراین شهردار تهران در صورتی که می‌خواهد این عوارض را نگیرد، باید به شورا لایحه ارسال کند.»

کد خبر 502855 برچسب‌ها ترافیک - شهری استانداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترافیک شهری استانداری تهران محدوده طرح ترافیک شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد.

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

کد خبر 6091448 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟