Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال لغو جشنواره‌های بزرگ دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، این بار آلمان هم اعلام کرد که جشنواره بین المللی تئاتر «در ولت» را یک سال به تعویق می‌اندازد.  به گزاش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پاندمی ویروس کرونا در سراسر دنیا به ویژه با آمار بالای فوتی‌های ایتالیا و فرانسه باعث شد تا مهترین رویداد‌های فرهنگی ـ هنری دنیا در سال جاری لغو شوند از جمله آن‌ها می‌توان به جشنواره کن و ونیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما در عرصه تئاتر اکنون شاهد هستیم که فستیوال بین المللی تئاتر «در ولت (der Welt) آلمان که زیر نظر انستیتو بین المللی جهانی تئاتر (ITI) هرسه سال یکبار برگزار می‌شود، امسال هم قرار بود در ماه می (اردیبهشت ماه) در دوسلدورف برگزار شود که اعلام تعویق یک ساله کرده است.

فستیوال بین‌المللی «در ولت» یکی از فستیوال‌های پیشرو تئاتر آلمان به صورت چرخشی در شهر‌های مختلف آلمان برگزار می‌شود و دوره قبلی سال ۲۰۱۷ در هامبورگ آلمان بود.

استفان اشمیت مدیر هنری این فستیوال گفته؛ با توجه به تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری تا روز ۳۱ ماه می ۲۰۲۰ در آلمان و همچنین با توجه به محدودیت‌های موجود برای سفر‌های بین‌المللی، ادامه برنامه‌ریزی و برگزاری جامع و دقیق این رویداد هنری که میزبان حدود ۴۰۰ هنرمند از سراسر جهان هست، امکان‌پذیر نیست.

علاوه بر این جشنواره نیز چندی پیش اعلام شد که پنج جشنواره مهم فرهنگی بین‌المللی ادینبرو (اسکاتلند) که قرار بود با حضور میلیون‌ها شرکت‌کننده و هنرمند، مرداد ماه امسال برگزار شود به دلیل نگرانی از کرونا لغو شد.

این برای اولین بار در ۷۰ سال گذشته است که جشنواره‌های ادینبرو لغو می‌شود. در این جشنواره معمولا ۴.۴ میلیون گردشگر و ۲۵ هزار هنرمند، نویسنده و بازیگر از ۷۰ کشور مختلف حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما و تئاتر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت