Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:27:16 GMT

اولین گام آلمان به سوی جهان پساکرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۸۴۴۶

اولین گام آلمان به سوی جهان پساکرونا

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، این تعطیل طولانی مدت، خرده فروشان آلمانی را از فروش ۳۰ میلیارد یورو (۳۳ میلیارد دلار) محروم کرده و فروشندگان بسیاری را به لبه ورشکستی کشانده است.
«فیلیپ فرس» یکی از مغازه دارانی که می‌گوید برای گشودن درب مغازه‌اش در جنوب آلمان از فردا (دوشنبه)، لحظه شماری می‌کند.
وی یکی از مغازه دارانی است که در جریان قرنطینه یک ماهه در آلمان، کسب و کارشان را تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آلمان جزو اولین کشورها در اروپاست که گام‌های محتاطانه‌ای را به سوی وضعیت عادی برداشت و این درحالی است که کرونا کارخانه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سراسر اروپا را از مادرید گرفته تا پراگ، تعطیل کرده است.
مرکل به دلیل نشان دادن واکنش مناسب به بحران کرونا، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.
دولت وی پس از اتخاذ تمهیداتی در زمینه فاصله گذاری اجتماعی بلافاصله با اختصاص بیش از یک تریلیون یورو کمک به شرکت‌ها و کارگران موافقت کرد تا از بازنشستگی شرکت‌ها و بیکاری کارگران جلوگیری کند.
حال کشورهای دیگر از ایتالیا گرفته تا اسپانیا و از آمریکا تا فراتر از آن باید رویکرد بزرگترین اقتصاد اروپا (آلمان) در مهار بحران کرونا را مورد توجه قرار دهند.
براساس این گزارش، مغازه‌هایی با مساحت کمتر از ۸۰۰ مترمربع اجازه آغاز فعالیت دارند، اما رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و فروشگاه‌های بزرگتر همچنان تعطیل خواهند بود.
دولت آلمان در عین حال به همه شهروندان توصیه کرده است از ماسک استفاده کنند.
همچنین موفقیت آلمان در محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر کرونا، منجر به کاهش نرخ مرگ و میر در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا و انگلیس شده است.
«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان، همکاری شهروندان در رعایت محدودیت‌های تماسی را از جمله دلایل موفقیت این کشور در مهار بحران کرونا دانست.
این مساله، راهگشایی برای آلمان است، در حالی که دولت‌های سراسر اروپا تلاش می‌کنند زیان اقتصادی حاصل از کرونا همزمان با جلوگیری از موج دوم ابتلا به این ویروس را کاهش دهند.
بیش از ۵۰ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند.

برچسب‌ها آنگلا مرکل ویروس کرونا قرنطینه آلمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل ویروس کرونا قرنطینه آلمان آنگلا مرکل ویروس کرونا قرنطینه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است