Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:31:41 GMT

پرواز کرکس مصری بر فراز ارتفاعات آبیک

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۸۴۶۵

پرواز کرکس مصری بر فراز ارتفاعات آبیک

رحمانی رئیس اداره محیط زیست آبیک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: بر اساس گزارشات، بعد از چند روز پایش دو بهله پرنده نادر و در معرض انقراض کرکس مصری در ضلع شمالی شهر آبیک مشاهده شد که احتمال داده می‌شود این دو گونه جفت باشند.

رحمانی افزود: سعی داریم برای حفظ این گونه شرایط برای جوجه آوری آن‌ها فراهم شود، اما کاری بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: پارسال برای اولین بار در فلات مرکزی در اطراف روستای زرگر جوجه آوری سنقر گندم زار ثبت شد و امسال هم برای ثبت رکورد‌های جدید تلاش می‌شود.

او اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وضعیت تپو گرافی شهرستان آبیک شاهد حضور انواع پرندگان در ارتفاعات شهرستان از جمله عقاب طلایی، دلیجه کوچک و معمولی، هما، کرکس و یا دال هستیم.

رئیس اداره محیط زیست آبیک گفت: در تالاب الله آباد هم پرندگان مهاجری ، چون فلامینکو، لک لک، درنای طناز، خوتکای ابرو سفید، اردک نوک پهن مشاهده می‌شوند.

رحمانی با بیان اینکه این پرندگان به سمت تابستان گذرایی سیر می‌کنند، افزود: آبیک در مسیر کویدور پرواز انواع پرندگان است و یک استراحتگاه امن برای آن‌ها محسوب می‌شود به طوری که بعضی از آنان تا دو ماه می‌مانند و بعضی هم جوجه آوری دارند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرکس مصری پرنده شکاری محیط زیست آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پوستر جدید رسانه KHAMENEI.IR بر اساس سروده رهبر انقلاب و با اقتباس از تصویر عبور موشک‌ها و پهپادهای ایرانی از فراز کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در عملیات وعده صادق رونمایی شده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901604

دیگر خبرها

  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین