Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:28:07 GMT

مرکز نیکوکاری اصناف یزد تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۹۴۷۹

مرکز نیکوکاری اصناف یزد تشکیل شد

سرهنگ علی اصغر سلمانی عصر یکشنبه در دیدار اعضای اتاق اصناف استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افزود: با وجودی که آنها با فشارهای مالی متعددی روبرو هستند ولی در جبهه سلامت به جرات می توان گفت ،یکی از اولین‌ گروه های مردمی بودند که اقدام به کمک رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: اصناف در این شرایط حساس خسارت‌های زیادی دیدند و زمانی که می توانستند کسب و کار خود را رونق ببخشند مجبور به تعطیلی محل کسب و کارهای خود شدند و تعدادی از آنها سرمایه‌های خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بسیج اصناف یزد اظهار کرد: این تشکل غیردولتی بر حسب وظیفه دینی ، ملی و انقلابی تا آخرین لحظه در کنار مسوولان و مردم در مبارزه با کرونا فعالیت دارد.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ویروس کرونا و گسترش آن در دنیا به خوبی ابهت پوشالی و ناکارآمدی غرب و آمریکایی‌ها را در مواجه با این بیماری نشان داد.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: آمریکا و برخی کشورها که در دنیا ادعای قدرت می‌کردند و خود را همیشه برتر از همه می‌دانستند امروز به فلاکت افتاده و توان تامین نیازهای اولیه بهداشتی کشورهای خود را در مواجه با کرونا ندارند.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا وضعی را در غرب و آمریکا بوجود آورد که آنها در تامین برخی لوازم بهداشتی محتاج دیگر کشورها هستند و حتی ماسک و سایر لوازم درمانی یکدیگر را به سرقت می‌برند. 

امام جمعه یزد اظهار کرد: در برخی کشورها به خصوص در آمریکا مردم بلافاصله پس از شیوع کرونا حالت ترس و وحشت به خود گرفتند و  فروشگاه‌ها را غارت کردند و کمتر کسی بود که به دیگران کمک کند.

ناصری یزدی گفت: امروز در ایران اسلامی بر خلاف سایر کشورها و اروپا صحنه‌هایی را در جامعه می‌بینیم که در هیچ کجای جهان نمونه چنین کمک‌ها و ایثارگری را شاهد نیستیم .

امام جمعه یزد اظهار کرد: کرونا درس بزرگی برای ما داشت که باید از آن حکمت و عبرت بگیریم که چگونه یک موجود ریزی که باید با دستگاه در آزمایشگاه صدها برابر بزرگ شود تا بتوان آن را دید ولی همین موجود ریز تمام عالم را به هم ریخت.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۵۰ هزار واحد صنفی دارد که در مجموع ۳۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف استان در بسیج سازماندهی شدند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدندو با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، پنج هزار و ۱۱۸ تن جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۴۳ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند .

وی افزود: تاکنون ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۴۵۶ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد و اگرچه نزول تدریجی مبتلایان جدید مشاهده می‌شود، اما همه هشدارها به قوت خود باقی است. با فاصله گذاری هوشمند و بازگشت مشاغل ضروری، امکان دارد ترددها افزایش پیدا کند و در نتیجه رعایت فاصله گذاری ضروری است و استفاده از ماسک‌های خانگی می‌تواند کمک کند.

 

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد اصناف آیت الله محمدرضا ناصری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد اصناف بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد اصناف بهداشت و سلامت امام جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد