Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز از تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر «سیامک رضوان» در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان نطنز تولید می شود.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز افزود: بیشترین فعالیت صنایع دامپروری صنعتی و سنتی شهرستان نطنز در حوزه پرورش دام سبک و سنگین، طیور و زنبور عسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضوان در ادامه بیان داشت: شهرستان نطنز در حال حاضر دارای ۷۳ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سال و تولید بیش از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ است.


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای ۴ واحد فعال تولید تخم مرغ با ظرفیت سالانه بیش از ۴ هزار تن تخم مرغ و همچنین سه واحد فعال مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۱۲۹ هزار قطعه مرغ مادر گوشتی و تولید بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار است.

 

دکتر رضوان افزود:  تامین بهداشت تولیدات دامی، بازدیدها و نظارت های مداوم و برنامه ریزی شده از اماکن دامی از جمله وظایف ذاتی دامپزشکی است که لازم است قبل و بعد از احداث و بهره برداری مورد بازرسی بهداشتی قرار گیرد./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: تخم مرغ مرغ گوشت مرغ شهرستان نطنز نطنز واحد تولیدی اصفهان سالانه بیش شهرستان نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد