Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:19:15 GMT

ورود به طرح ترافیک؛ بی جریمه یا با عوارض؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۰۰۲۶

ورود به طرح ترافیک؛ بی جریمه یا با عوارض؟

در شرایط عادی، ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زمان اجرایی طرح‌های ترافیکی تهران از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح های ترافیکی تهران(طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا) از روز ۲۳ فروردین تا اطلاع ثانوی لغو شده چرا که مطالعات علمی نشان می دهد خطر ابتلا به ویروس کرونا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس افزایش می یابد.

بطورکلی ورود غیرمجاز به محدوده طرح های ترافیکی پایتخت علاوه بر جریمه، مشمول پرداخت عوارض به شهرداری تهران می شود با این استدلال دیگر جریمه ای لحاظ نمی شود اما سوال اینجاست که آیا ورود خودرو ها مشمول پرداخت عوارض می شود یا خیر؟

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی صبح امروز - یکشنبه - در جمع خبرنگاران در این خصوص تاکید می کند: تردد در محدوده طرح ترافیک بدون پرداخت عوارض قانونی نیست و این موضوع باید در شورا به تصویب می رسید.

وی ادامه داد: معتقدم زمانی که در ستاد کرونا موضوع لغو طرح ترافیک مطرح بود، حناچی (شهردار تهران) باید لایحه دو فوریتی درباره این مسأله به شورای شهر ارسال می‌کرد.

به گفته هاشمی، پرداخت عوارض طرح ترافیک پروسه قانونی است و برای احترام به تصمیمات شورا این موضوع باید به اعضای شورای شهر ارائه می‌شد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید سریع‌تر اقداماتی انجام دهد تا پرداخت نکردن عوارض توسط شهروندان قانونی باشد و باید توجه داشت هدف ما گرفتن عوارض نیست بلکه بحث اجازه مطرح است.

البته بیان این موضوع تنها به محسن هاشمی ختم نشد و برخی اعضای شورای شهر نیز نسبت به اجرا نشدن طرح ترافیکی به شخص شهردار تذکر دادند.

پس از این صحبت های اعضای شورا، معاون فنی و عمرانی استانداری تهران اعلام موضع کرد و گفت:‌ محدوده طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی در تهران اجرایی نخواهد شد که قرار باشد از آن عوارضی دریافت شود.

«محمد تقی‌زاده» تاکید کرد: در شورای ترافیک تهران و شورای عالی ترافیک کشور مصوب شده بود که محدوده طرح ترافیک لغو شود و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تصمیم شورای عالی ترافیک کشور را تصویب و ابلاغ کرد.

وی افزود: هنگامی که محدوده طرح ترافیک لغو یعنی شده یعنی محدوده غیرمجاز برای تردد در شهر نداریم؛ بنابراین مدیریت شهری از چه چیز می خواهد عوارض بگیرد.

معاون عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: تصمیمات اتخاذ شده در شورای ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجرا برای تمامی دستگاه‌ها است و در حال حاضر هیچ محدودیتی در تهران اجرایی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، در این روزهایی کرونایی پایتخت که ستاد ملی مبارزه با کرونا شهروندان را به استفاده از خودروهای شخصی برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی تشویق می کند و بر این اساس محدودیت های ترافیکی لغو شده، حال سوال شهروندان این است که آیا برای عمل به این مصوبه ستاد، باید عوارضی هم به شهرداری بدهند؟

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اتوبوس ترافیک حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی محدوده طرح ترافیک طرح های ترافیکی پرداخت عوارض آلودگی هوا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض نامشخص قلیان اکسیژن

عرضه «قلیان اکسیژن» در برخی کافی شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها به موضوع داغ فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در این روز‌ها تبدیل شده، موضوعی که ظاهرا طرحی مطالعاتی از سوی وزارت بهداشت به منظور جایگزینی قلیان اکسیژن با قلیان دخانی است.

هرچند بنابر اظهار دکتر غلامرضا حیدری، مجری طرح مطالعاتی بررسی «قلیان اکسیژن»؛ این دستگاه هنوز تایید نهایی را نگرفته و نتایج مطالعات، ملاک تصمیم‌گیری درباره آن خواهد بود، اما این طرح واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته و متخصصان بویژه نسبت به آنچه که «گاز خنده» (اکسید نیتروژن) نام دارد، هشدار داده‌اند و از بابت سوءمصرف و تاثیرات مخرب آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین راستا دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، درباره طرح تحقیقاتی قلیان اکسیژن می‌گوید: قلیان‌ها محل رشد میکروب و قارچ‌ها هستند و هر پک سبب می‌شود مقدار زیادی قارچ و میکروب به قفسه صدری وارد شود. در همین راستا هم ورود هرگونه جسم یا ماده خارجی به ریه سبب آزار و اذیت می‌شود. 

وی با بیان اینکه ورود هرگونه ماده شیمیایی به بدن می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود، افزود: هر ترکیبی از مواد شیمیایی که از طریق سیگار، قلیان و حتی هوای آلوده وارد بدن می‌شود، ممکن است در آینده موجب سرطان یا سایر بیماری‌ها شود. معتقدم، وزارت بهداشت نباید به موضوع طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن ورود داشته باشد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی درباره استفاده از نمونه انسانی در طرح‌های مطالعاتی گفت: هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

خسرونیا گفت: هنگامی که نسبت به انجام یک طرح تحقیقاتی اقدام می‌کنیم باید اخلاق پزشکی را در کانون توجه قرار دهیم. عوارض استفاده از قلیان اکسیژن هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که عوارض ناشی از استعمال این قلیان طی یک ماه یا حتی چند سال آینده بروز کند. با توجه به اینکه عوارض استفاده از این قلیان نامشخص است اجرای این طرح مطالعاتی در ۱۰ استان یک کار اشتباه است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟