Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@02:31:51 GMT

اولین گام آلمان به سوی جهان پساکرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۰۵۰۶

خرداد: دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه و در نخستین گام خود به سوی جهان پساکرونا، به فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک اجازه داد پس از یک دوره تعطیلی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، به فعالیت عادی بازگردند.
به گزارش خرداد، ایلنا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، این تعطیل طولانی مدت، خرده فروشان آلمانی را از فروش ۳۰ میلیارد یورو (۳۳ میلیارد دلار) محروم کرده و فروشندگان بسیاری را به لبه ورشکستی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فیلیپ فرس» یکی از مغازه دارانی که می‌گوید برای گشودن درب مغازه‌اش در جنوب آلمان از فردا (دوشنبه)، لحظه شماری می‌کند.وی یکی از مغازه دارانی است که در جریان قرنطینه یک ماهه در آلمان، کسب و کارشان را تعطیل کردند.آلمان جزو اولین کشورها در اروپاست که گام‌های محتاطانه‌ای را به سوی وضعیت عادی برداشت و این درحالی است که کرونا کارخانه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سراسر اروپا را از مادرید گرفته تا پراگ، تعطیل کرده است.مرکل به دلیل نشان دادن واکنش مناسب به بحران کرونا، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.دولت وی پس از اتخاذ تمهیداتی در زمینه فاصله گذاری اجتماعی بلافاصله با اختصاص بیش از یک تریلیون یورو کمک به شرکت‌ها و کارگران موافقت کرد تا از بازنشستگی شرکت‌ها و بیکاری کارگران جلوگیری کند.حال کشورهای دیگر از ایتالیا گرفته تا اسپانیا و از آمریکا تا فراتر از آن باید رویکرد بزرگترین اقتصاد اروپا (آلمان) در مهار بحران کرونا را مورد توجه قرار دهند.براساس این گزارش، مغازه‌هایی با مساحت کمتر از ۸۰۰ مترمربع اجازه آغاز فعالیت دارند، اما رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و فروشگاه‌های بزرگتر همچنان تعطیل خواهند بود.دولت آلمان در عین حال به همه شهروندان توصیه کرده است از ماسک استفاده کنند.همچنین موفقیت آلمان در محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر کرونا، منجر به کاهش نرخ مرگ و میر در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا و انگلیس شده است.«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان، همکاری شهروندان در رعایت محدودیت‌های تماسی را از جمله دلایل موفقیت این کشور در مهار بحران کرونا دانست.این مساله، راهگشایی برای آلمان است، در حالی که دولت‌های سراسر اروپا تلاش می‌کنند زیان اقتصادی حاصل از کرونا همزمان با جلوگیری از موج دوم ابتلا به این ویروس را کاهش دهند.بیش از ۵۰ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند. برچسب ها: پساکرونا ، آنگلا مرکل

منبع: خرداد

کلیدواژه: پساکرونا آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در برلین

به گزارش قدس آنلاین، هزاران نفر در مرکز و غرب برلین تجمع کردند تا حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تحویل تسلیحات به این رژیم از سوی دولت آلمان را محکوم کنند.

به نقل از آناتولی، تظاهرکنندگان با شعار «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل می‌کشد»، «آتش بس حالا» و «فلسطین را آزاد کنید» راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به نسل کشی در غزه شدند.

تظاهرکنندگان برای نشان دادن انزجار خود از سیاست‌های دولت آلمان، شعار «شرم بر شما!» سر دادند.

معترضان همچنین دولت آلمان را «همدست اسرائیل در جنایاتش در غزه» به دلیل ارسال تسلیحات به تل آویو خواندند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی همه جانبه را در نوار غزه به راه انداخته است که باعث کشته و زخمی شدن ۱۱۲۰۰۰ غیرنظامی شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای بزرگ به بایرن مونیخ؛ پپ گواردیولا را برگردانید!
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • اگر کالابرگ خود را نگرفته اید، بجنبید!/ دولت دارد با فروشندگان اجناس کالابرگی تسویه می کند
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین