Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت دو دهه از آن دریبل تاریخی، هنوز نام فرناندو ردوندو فراموش نشده است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرناندو ردوندو، ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و باشگاه‌های میلان و رئال مادرید در بیستمین سالگرد دریبل تاریخی در بازی مرحله حذفی فصل 2000-1999 لیگ قهرمانان اروپا با لباس رئال مادرید در خانه منچستریونایتد در گفت و گو با «AS»  از احساس خودش در آن رقابت و اتفاقات متعاقب گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دریبل کشویی او در گوشه محوطه جریمه، رائول را مقابل دروازه خالی اشمایکل قرار دارد و یکی از گل‌های منجر به صعود رئال مادرید را رقم زد؛ حرکتی که از آن به عنوان بهترین دریبل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا یاد می‌شود.

 ردوندو در بیستمین سالگرد دریبل تاریخی گفت: ویروس کرونا و روزهای قرنطینه دردناک و پیچیده است. باید مسئولیت پذیر باشیم و امیدوارم  با هم بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم. واقعیت این است که فراتر از آمارها شرایط در همه جای دنیا یکسان است و ما همگی شرایط مشابهی را تجربه می کنیم.

او در ادامه افزود: از مرگ لورنزو سانس، رئیس من در دوران حضور در رئال مادرید خیلی ناراحت شدم. خاطرات فوق العاده ای از او دارم.برای مثال 2  عنوان قهرمانی اروپا به خصوص قهرمانی هفتم برای ما بسیار خاص بود. رئال مادرید 32 سال بدون عنوان قهرمانی در اروپا سپری کرده بود و این قهرمانی معنای زیادی داشت. من از طریق پدرم که در مذاکرات حضور داشت، می‌دانم  او چقدر برای جذب من علاقه نشان داد. همیشه قدردانش خواهم بود. برای خانواده اش و پسرش فرناندو که رابطه خوبی با او دارم، متأسفم. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم با هم دیدار کرده و ادای احترام کنیم.

او در ادامه افزود: 20 سال از آن دریبل تاریخی  گذشته و همه چیز  مثل یک دروغ به نظر می‌رسد. این یکی از خاطرات عزیز من است؛  شاید چون در نهایت فاتح آن فصل لیگ قهرمانان شدیم. بازی را خوب به یاد دارم و از نیمه زمین ما شروع شد. بازیکنان یونایتد، بازیکنان ما را تحت فشار قرار داده بودند. توپ را از روبرتو کارلوس گرفتم، با ساویو بازی کردم و او از بالای سر گری نویل توپ را به من برگرداند و از سمت چپ آن حرکت را شروع کردم. لحظه الهام بخشی بود و در نبرد تک به تک، حرکتی تکنیکی بود. قبلا هیچوقت به طور جدی این  حرکت را انجام نداده بودم اما در لیگ‌های سطح پایین‌تر  کشورم  با آرژانتینیوس جونیور مکررا آن حرکت را انجام می‌دادم. سرم را بلند کردم و بعد از کمی مکث رائول را دیدم.

  به او پاس دادم تا کار را تمام کند. بازی رفت و برگشت فوق العاده ای بود. آنها تیم بسیار خوبی داشتند. مدافع عنوان قهرمانی نام داشتند و آن سال در لیگ قهرمانان اروپا در خانه شکست نخورده بودند. اولدترافورد ورزشگاه فوق العاده ای است. خیلی خوب به یاد دارم  وقتی بازی تمام شد و زمین را به مقصد رختکن ترک کردیم، کل ورزشگاه بدون در نظر گرفتن حذف تیمشان، ما را تشویق می‌کردند. از این روحیه و درک هواداران لذت بردم.

 ردوندو ادامه داد: بعد از آن پشت پا، فرگوسن گفت این پسر در کفش‌های  خود آهن ربا دارد  و کولینا هم گفت هیچ وقت  آن پشت پای ردوندو را فراموش نمی‌کنم چون یکی از زیباترین حرکاتی بود که در زمین فوتبال دیدم.این 2 جمله فوق العاده هم بخشی از آن خاطره زیبا و دوست داشتنی هستند.

او در مورد روابطش با رئال مادرید افزود: رابطه من با رئال مادرید ابدی است. به خاطر مصدومیت زانویم نتوانستم  در بازی پیشکسوتان باشگاه حضور پیدا کنم اما همیشه در ارتباط هستیم. روز هایی که در سانتیاگو برنابئو یا والدبباس سپری کردم را همیشه در خانه به یاد دارم.هرکس که در مادرید بوده و پیراهن این تیم را به تن کرده باشد، با  انتقادات و توقعات آشناست. نکته قابل توجه نحوه بازگشت زیدان است که رشد خود به عنوان سرمربی را هم نشان داد.شخصا هرچه بیشتر بازی می‌کردم، حس بهتری داشتم. او جوان و از لحاظ جسمانی هم قدرتمند است. بررسی این مساله  و ارزیابی آن براساس تقویم بازی‌ها و زمان بندی تورنمنت‌ها به اضافه اینکه بازیکن چه حسی دارد، به عهده مربی است.

او تصریح کرد: والورده  واقعا برای تیم مهم است. بسیار جوان به نظر می‌رسد،  جنب و جوش زیادی دارد و در مدت زمانی کوتاه شخصیت خود را نشان داده است.راموس روزهای فوتبالی زیادی در پیش دارد. از لحاظ جسمانی آماده است و بسیار هم حرفه ای به نظر می‌رسد. خودش  تصمیم می گیرد چه زمانی بازنشسته شود. منطقی است که در رئال مادرید بماند و به خاطر تمام کارهایی که کرده باید با باشگاه در ارتباط بماند.

 ردوندو در پایان افزود:رئال مادرید همیشه حامی آکادمی بوده است. در حقیقت بازیکنان بی شماری از آکادمی ظهور کرده و در تیم‌های  مختلف به سطحی بالا رسیده‌اند. رشد و پیشرفت یک استعداد جوان به زمان نیاز دارد.سال گذشته پیشنهاد برای مربیگری داشتم اما زمان مناسبی نبود. وقتی UEFA Pro را در فدراسیون فوتبال اسپانیا به پایان می‌رساندیم، مصاحبه‌ای انجام دادم و در مورد تصمیم خودم و اهمیت کار از پایه صحبت کردم. مجبور شدم برای مقایسه روش‌های مختلف به ایتالیا، اسپانیا و انگلیس سفر کنم. باید صبر کنم تا این وضعیت به پایان برسد اما ایده مربیگری در ذهنم بسیار روشن است.

پیشنهاد فرگوسن به بارسلونا برای خرید رونالدو قبل از رفتن او به رئال مادرید

 

انتهای پیام/

R7879/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط رئال مادرید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئال مادرید رئال مادرید لیگ قهرمانان رئال مادرید فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!

جذابیت جهانی کریستیانو رونالدو غیرقابل انکار است و او حتی بازیکنان حریف را مجذوب خود می‌کند. او که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، اثری ماندگار در این بازی زیبا به جا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ورزش سه، کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از استثنایی‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ است. مهاجم پرتغالی در طول دوران درخشان خود پنج توپ طلا دریافت کرد و در عین حال که عناوین متعددی را با باشگاه‌های مطرح انگلیس، اسپانیا و ایتالیا کسب کرده، توانایی گل‌زنی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. علاوه بر این، او نقش مهمی در قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ داشت.
تعهد بی‌امان و فداکاری تزلزل‌ناپذیر رونالدو به حرفه‌اش، تحسین و احترام زیادی را برای او به ارمغان آورده است. او الگو و بت بازیکنان مشتاق بی‌شماری در سراسر جهان است. در حالی که رونالدو به پایان دوران درخشان خود نزدیک می‌شود، تأثیر او همچنان در بین چندین فوق ستاره امروزی فوتبال طنین‌انداز می‌شود.

اندریک
اندریک که یک فوتبالیست ۱۷ ساله فوق‌العاده بااستعداد است، قرار است با پیوستن به رئال مادرید در سال ۲۰۲۴، مسیر رونالدو را دنبال کند. مهاجم بااستعداد برزیلی در مصاحبه‌ای با نشریه فورفورتو در اوایل سال جاری گفت: «من فقط می‌خواهم اندریک باشم و می‌خواهم اندریک را به مردم نشان دهم. اگر کسی باشد که روی من تاثیر بگذارد، نه به‌خاطر تیم‌هایی که در آنها بازی کرده، گل‌هایی که به ثمر رسانده یا عناوینی که به دست آورده، بلکه به‌خاطر شخصیتی که دارد، او کریستیانو رونالدو است.»

مارکوس رشفورد
نگاهی اجمالی به تکنیک ضربه ایستگاهی مارکوس رشفورد کافی است تا مشخص شود که مهاجم منچستریونایتد بدون شک تحت تأثیر رونالدو بوده است. او در سال ۲۰۱۸ به وبسایت رسمی منچستریونایتد گفت: «برای من هیچ الگوی بزرگتری در فوتبال وجود ندارد. من‌ می‌توانم به جای بسیاری از بازیکنان جوان و هواداران یونایتد صحبت کنم که تیم را در زمانی که او اینجا بود تماشا کردند و اکثریت ما از او پیروی کرده‌ایم و این چیزی خاص در مورد یونایتد است.»

هری کین
در حالی که هری کین خود را به عنوان یک حرفه‌ای باتجربه تثبیت کرده، هشت سال از رونالدو کوچک‌تر است و از نزدیک این مهاجم کلاس جهانی را در طول دوران نوجوانی‌اش زیر نظر داشت. کین پس از جدال رئال مادرید و تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۷ گفت: «من پیراهن او را خواستم. او الگوی بزرگی برای من است و هنگام بزرگ شدن بازی‌های او را تماشا می‌کردم.»

کیلیان امباپه
کیلیان امباپه یکی دیگر از ستاره‌های فوتبال است که در ۲۴ سالگی افتخارات بی‌نظیری کسب کرده است. امباپه که در حال حاضر اختلافات زیادی با باشگاهش پاری‌سن‌ژرمن دارد، یکی از اهداف بزرگ رئال مادرید است و غول‌های اسپانیایی سال‌هاست که به دنبال جذب این جوان شگفتی‌ساز هستند. امباپه در بازی لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ با کریستیانو رونالدو روبرو شد و این دو ستاره بین دو نیمه با هم گفتگو کردند. امباپه بعد از بازی در توییتر به تحسین اسطوره پرتغالی پرداخت و نوشت: «بت» و کنارش اموجی تاج و بز گذاشت (بز: GOAT به معنی بهترین بازیکن تاریخ). امباپه از کودکی رویای فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند و تمام دیوارهای اتاقش پوشیده از عکس‌ها و پوسترهای رونالدو بود. او آرزو داشت که روزی همانند رونالدو به اوج قله فوتبال جهان برسد.

جیمز مدیسون 
مدیسون، بازیکن تاتنهام، در دوران کودکی از منچستریونایتد طرفداری می‌کرد و هنوز هم رونالدو را به مسی ترجیح می‌دهد. شما فقط با نگاه کردن به سبک کاشته زدن‌های مدیسون متوجه الگوبرداری او می‌شوید. هافبک تهاجمی تاتنهام در سال ۲۰۱۵ به تلگراف درباره علاقه بی حد و وصف خود از رونالدو گفت: الگوی من کریستیانو رونالدو است. من همیشه به او نگاه می‌کردم، زیرا زمانی که جوان‌تر بودم بیشتر طرفدار منچستریونایتد بودم. اولین خاطره من از فوتبال شکست دادن بایرن مونیخ در فینال نوکمپ مقابل منچستریونایتد بود و یادم است که پدرم با من دور میز می‌دوید و فریاد می‌زد. زمانی که جوان‌تر بودم، پدرم من را تنها گذاشت، ولی من با هر گل کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد به یاد او فریاد می‌زنم.

وینیسیوس جونیور
در مارس ۲۰۲۰، رونالدو با احساس غرور شاهد گل وینیسیوس جونیور برای رئال مادرید مقابل بارسلونا در برنابئو بود. وینیسیوس جونیور برای خوشحالی بت خود، شادی منحصر به فرد رونالدو «سیو» را اجرا کرد. وینیسیوس جونیور پس از بازی در اینستاگرام تایید کرد که رونالدو بدون شک بت فوتبالی او بوده است.

ارلینگ هالند
ارلینگ هالند، استعداد هیجان‌انگیز منچسترسیتی، بدون شک یکی از استثنایی‌ترین مهاجمان جهان است. هالند در کمال تعجب فاش کرد که اگر تأثیر عمیق رونالدو نبود، شاید حرفه فوتبال را دنبال نمی‌کرد. این بازیکن ۲۳ ساله در سال ۲۰۲۰ به خبرنگاران گفت: «من دوست دارم با او ملاقات کنم و به او بگویم که به لطف او یک فوتبالیست هستم. او همیشه برای من الگو بود.»

آلخاندرو گارناچو
ستاره آرژانتینی منچستریونایتد به نظر در میان تمامی ستارگانی که تا اینجا نام برده شد، عاشق‌تر از بقیه آنها محسوب می‌شود. گارناچو نه تنها در کلام بلکه این را در صفحه اینستاگرام و در لایف استایل خود به نمایش می‌گذارد. او همه تکنیک و توانایی‌های فنی خود را از رونالدو الگو برداشته که این موضوع برای هموطن لیونل مسی بسیار عجیب و قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • منچستریونایتد - برنلی؛ ترکیب رسمی
  • خلاصه بازی رئال مادرید ۱ - ۰ رئال سوسیداد + ویدئو
  • فیلم/ خلاصه بازی رئال سوسیداد ۰ - رئال مادرید ۱
  • خلاصه بازی رئال سوسیداد 0-1 رئال مادرید (لالیگا - 2023/24)
  • سوال بزرگ در اولدترافورد؛ چه تصمیمی در انتظار اریک تن هاخ است؟
  • ترکیب احتمالی منچستریونایتد برای بازی با برنلی
  • گل های برتر رئال مادرید در بازی های خارج از خانه مقابل رئال سوسیداد / فیلم
  • تمسخر منچستریونایتد از سوی هواداران قعرنشین؛ چقدر افتضاحید!
  • الساندرو دل ‌پیرو: تشویق در برنابئو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای من است