Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آلمان بدون هماهنگی با شریک ائتلافی خود در حزب سوسیال دموکرات پیشنهاد خرید تعداد زیادی جنگنده از آمریکا برای جایگزین کردن آن با تورنادوهای قدیمی ارتش را ارائه داده که این مسئله خشم حزب سوسیال دموکرت را به دنبال داشته است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگرت کرامپ- کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان بدون هماهنگی با حزب سوسیال دموکرات آلمان می خواهد با خرید جنگنده از آمریکا آن ها را جایگزین تورنادوهای قدیمی و خراب ارتش این کشور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب وزارت دفاع آلمان در جنجالی ترین پروژه تسلیحاتی سال های اخیر روند رویارویی با شریک ائتلافی خود یعنی حزب سوسیال دموکرات را در پیش می گیرد.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، وزیر دفاع آلمان پنج شنبه گذشته به طور رسمی دولت آمریکا را مطلع کرده است که کشورش می خواهد در مجموع 45 فروند جت مدل F-18 شرکت بوئینگ آمریکا را خریداری کرده و آن ها را جایگزین جنگنده های تورنادوی قدیمی ارتش این کشور کند. وزارت دفاع آلمان شریک ائتلافی خود یعنی حزب سوسیال دموکرات را در جریان این اقدام خود قرار نداده است.

بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل، کرامپ- کارن بائر روز پنج شنبه گذشته در یک ایمیل به "مارک اسپر"، همتای آمریکایی اش به وی اطلاع داد که تصمیم دارد 30 فروند جنگنده F-18 "سوپر هورنت" که می تواند در مواقع اضطراری تسلیحات هسته ای آمریکایی مستقردر پایگاه بوشل آلمان را حمل کند از این کشور خریداری کند.

وی همچنین تاکید کرد که علاوه بر این 15 فروند جنگنده F-18 مدل Growler را هم برای رهبری جنگ های الکتریکی از آمریکا خریداری می کند. سنسورهای ویژه این جنگنده ها می توانند در عملیات های هوایی رادار زمینی حریف را خاموش کنند.

این اقدام وزارت دفاع آلمان بسیار بحث برانگیز است و مناقشات شدیدی را در دولت ائتلافی آلمان ایجاد کرده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان مخالف چنین اقدامی بوده است. بخشی از فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان مخالف استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان بوده و خواستار خروج آن هستند. برخی دیگر از نمایندگان حزب سوسیال دموکرات هم این انتقاد را دارند که چنین معامله تسایحاتی میلیاردی با شرکت بوئینگ و به صورت غیر مستقیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نباید وجود داشته باشد.

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از شیوه مدیریت ترامپ در مواجهه با کروناجایگزین دموکراسی در حال مرگ آمریکا چیست؟

به اعتقاد حزب سوسیال دموکرات آلمان این اقدام وزارت دفاع آلمان یک اقدام تحریک آمیز آشکار است. یکی از کارشناسان دفاعی مهم حزب سوسیال دموکرات هفته گذشته اظهار داشته بود که تصمیم گیری درباره جایگزین برای تورنادوهای آلمانی باید ابتدا در دولت ائتلافی مورد مذاکره قرار گیرد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار آمریکا حزب سوسیال دموکرات آلمان وزارت دفاع آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت دموکرات های حامی رئیس جمهور آمریکا  معتقدند که  متحد  واشنگتن یعنی اسرائیل در حال نسل کشی ‌در غزه است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی نهاد «دیتا فور پروگرس» با همکاری Zeteo نشان داد که ۵۶ درصد از دموکراتها با اتهامات نسل کشی علیه اسرائیل موافق هستند، در حالی که تنها ۲۲ درصد آنها با این مساله مخالف هستند.

به طور کلی، ۳۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اسرائیل در حال نسل کشی در غزه است.

سازمان ملل نسل کشی را به عنوان "اعمالی که به قصد نابودی کلی یا جزئی یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی از جمله کشتار و اقدامات برای جلوگیری از تولد انجام می شود، تعریف می کند.

این یافته‌ها می‌تواند برای بایدن که ماه‌ها قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر با فشار فزاینده‌ای از سوی پایگاه دموکراتش به دلیل حمایت «قاطع» از اسرائیل مواجه شده است، دردسر سیاسی ایجاد کند.

در این نظرسنجی که یک هزار و ۲۵۶ نفر شرکت کردند ، همچنین نشان داد که ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان از آتش بس دائمی در غزه حمایت می کنند.

دیگر خبرها

  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • هویتزرهای آلمان هم دردی از ارتش اوکراین دوا نکردند
  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن