Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@20:52:22 GMT

آرزوهای بر باد رفته تل‌آویو در برابر حزب‌الله

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۰۸۹۴

آرزوهای بر باد رفته تل‌آویو در برابر حزب‌الله

به گزارش الف٬ هفته گذشته در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ منابع لبنانی از مورد هدف قرار گرفتن یک خودروی حزب‌الله که یکی از فرماندهان ارشد به همراه تعدادی از نیروهای حزب‌الله در آن بودند طی یک عملیات ترور نافرجام مورد هدف پهپاد رژیم صهیونیستی قرار گرفت که البته این تجاوز تلفاتی در پی نداشت و همه سرنشینان خودرو به سلامت از آن خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تل‌آویو این اقدام متجاوزانه را درحالی انجام داد که در دوره اخیر در زمینه سیاست‌های داخلی و خارجی در موارد مختلف بسیار بحران‌زده به نظر می‌رسد.

در سالهای اخیر و پس از بروز تحولات چشم‌گیر در منطقه که با تغییر معادلات به نفع محور مقاومت همراه بود٬ رژیم صهیونیستی که از بازگرداندن این معادلات به سمت منافع خود کاملا ناامید شده به اقداماتی دست زد تا به نوعی بتواند حداقل توازن بازدارندگی را حفظ کند.

در زمینه سیاست داخلی صهیونیست‌ها در کنار برگزاری ۳ دوره انتخابات نافرجام٬ با بحران شیوع ویروس کرونا و سوءمدیریت این بیماری در زمینه‌های مختلف مواجه است که البته عدم تشکیل کابینه نیز به این بحران دامن زده است. در این شرایط شهرک‌نشینان صهیونیست به شدت از مقامات و نحوه تعامل آنها با این معضل ناراضی و خشمگین هستند.

از سوی دیگر رژیم اشغالگر طی هفته‌های اخیر تلاش کرد تا مانورهایی در آسمان سوریه داشته باشد که همه پهپادهای آن توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری شدند.

در این شرایط تل‌آویو برای رهایی از این فشارهای همه‌جانبه داخلی و خارجی و در راستای تلاش برای بازگرداندن هیبت از دست رفته خود طی سالها و نیز جلب افکار عمومی تصمیم گرفت تا با راه‌اندازی مانوری که بتواند تا حدودی سرو صدا به پا کند٬ این خواسته خود را تحقق بخشد.

در حال حاضر تل‌آویو بیشترین وحشت را از مقاومت لبنان دارد و تصمیم‌سازان و تحلیلگران صهیونیست همواره درباره حجم نگرانی خود از موشک‌های دقیق حزب‌الله و میزان خسارتی که این موشک‌ها می‌توانند در جنگ احتمالی آینده به جبهه صهیونیست‌ها وارد کنند٬ می‌گویند.

از سوی دیگر تل‌آویو همواره طی جنگ‌هایی که علیه مقاومت لبنان راه‌اندازی می‌‌کرد یک هدف بزرگ داشت؛ از بین بردن محبوبیت حزب‌الله و دست کشیدن دولت و مردم لبنان از حمایت آن٬ موضوعی که در جنگ خونین آوریل ۱۹۹۶ موسوم به «عملیات خوشه‌های خشم» به خوبی هویدا بود.

اما با اقداماتی که حزب‌الله در راستای کمک و حمایت از ملت و دولت خود و حفظ حاکمیت لبنان انجام می‌دهد همواره از حمایت بی‌نظیر مردم برخوردار بوده؛ به ویژه کمک‌های قابل توجهی که در زمینه مقابله با شیوع کرونا برای دولت و ملت خود انجام داده٬ محبوبیتش روزبه روز در حال افزایش است.

بنابراین شاید تل‌آویو گمان می‌کرد با یک اقدام پر سرو صدا علیه حزب‌الله می‌تواند خود را از فشارهای موجود رها کرده و برای مدتی در تیتر خبرها باقی بماند.

پس از گذشت چند روز از حادثه ترور ناکام نیروهای حزب‌الله در مرز سوریه٬ ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب گذشته ۱۷ آوریل جاری (۲۹ فروردین) از بریده شدن فنس‌های کار گذاشته شده در مرز فلسطین اشغالی و لبنان و پیدا کردن شکافی در غرب الجلیل اشغالی خبر داد که وزارت خارجه این رژیم بلافاصله پس از آن از شکایت از لبنان در شورای امنیت خبر داد.

امروز  نیز بچه‌های لبنان  در مرز مشترک لبنان و فلسطین با انداختن یک کیسه زباله به پشت سیم خاردار رژیم صیهونیستی را سر کار گذاشتند و صهیونیست‌ها فورا در اقدامی مضطربانه اقدام به پرواز پهپادها و کوادکوپتر در منطقه کرده و حتی ربات بمب‌یاب برای بررسی کیسه‌های زباله آوردند!

تل‌آویو که همواره با مانورهایی چون نقض حاکمیت لبنان توسط پهپادها و کشتی‌های جنگی خود در تلاش بود تا پیامی تهدیدآمیز برای حزب‌الله بفرستد و بارها درباره یک جنگ اجتناب‌ناپذیر با مقاومت لبنان در آینده صحبت می‌کرد٬ اکنون تنها چند شکاف در حصار مرزی فلسطین اشغالی با لبنان و چند کیسه زباله٬ آن را به وحشت انداخته است!

بریدن فنس‌های موجود در مرز لبنان با مناطق اشغالی بلافاصله بعد از اقدام متجاوزانه صهیونیست‌ها در هدف گرفتن نیروهای حزب‌الله در مرز سوریه نشان می‌دهد که اولا حزب‌الله هیچ‌گونه تجاوز دشمن را بدون پاسخ نمی‌گذارد و دوم اینکه این اتفاق در حالی افتاد که هیچ موجودی بدون نظارت و اطلاعات ارتش رژیم اشغالگر نمی‌تواند به این حصارهای مرزی نزدیک شود؛ اما نیروهای مقاومت از این حریم عبور کردند.

ایجاد شکاف در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی تصمیم‌سازان و مقامات تل‌آویو را به شدت سردرگم کرده و آنها درحال بررسی اهداف حزب‌الله از این اقدام هستند.

نکته مهمی که اینجا مطرح می‌شود آن است که اگر این حرکت نیروهای حزب‌الله حتی نمادین هم بوده باشد٬ بیانگر وجود شکاف‌های عمیق در سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی است که ادعا می‌کند حتی حضور یک پرنده در مرزهای خود را هم احساس می‌کند است و همچنین نشان می‌دهد که اطلاعات صهیونیست‌ها در دوره آینده و جنگ احتمالی تا چه اندازه می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

مقاومت لبنان با این کار یک پیام مهم برای رژیم اشغالگر فرستاد که حزب‌الله هرچقدر هم درگیر پرونده‌های مختلف در زمینه داخلی و خارجی باشد٬ تحت هیچ شرایطی از هیچ یک از جوانب خود غافل نیست و مسئله محافظت از مرزها و حاکمیت لبنان٬ از جمله اولویت‌های آن به شمار می‌رود که هیچگونه  تجاوزی به آن بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای حزب الله رژیم صهیونیستی مقاومت لبنان صهیونیست ها حزب الله تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره از حملات صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان طی امروز-شنبه- خبر داد.

به گزارش ایسنا، این خبرنگار گزارش داد که صبح امروز پس از ساعاتی آرامش و وقفه در بمباران مداوم یا شدید از سوی دو طرف، رژیم صهیونیستی حومه شهرک طیر حرفا در جنوب لبنان و نیز خانه‌ای در نزدیکی مسجد جامع در مرکز این شهرک را هدف بمباران قرار داد.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که یک پهپاد اسرائیلی یک خودرو را در شهرک بنت جبیل در جنوب لبنان هدف قرار داد که گزارشی از تلفات جانی منتشر نشده است.

رسانه‌های لبنانی نیز با اشاره به خالی بودن خودرو گزارش دادند که موشک صهیونیست‌ها در نزدیکی خودرو سقوط کرده و به آن اصابت نکرده است.

بامداد شنبه نیز توپخانه ارتش اشغالگر حومه شهرک‌های ناقوره و علما الشعب در جنوب لبنان را مورد حمله و بمباران قرار داد.

منابع مطبوعاتی عربی نیز اشاره کردند که آتش مستقیم از جنوب لبنان به سمت مواضع اشغالگران در جلیل غربی شلیک شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم