Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   سیامک محمدی‌حسینی" معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ای غرب  گفت: ۲۳۳۰ برنامه در سال ۱۳۹۸ توسط گروه‌های تعمیرات پست و رلیاژ در ایستگاه‌های انتقال و فوق توزیع این شرکت انجام شده است.

او  افزود: سرویس تعداد ۶۲ باس‌بار در ۳۵ ایستگاه فوق‎توزیع در مدت ۱۲۰ روز کاری در پست‌های فوق‌توزیع استان کرمانشاه به منظور گذر از پیک بار ۹۸، اصلاح کنسرواتر ترانسفورماتور‌های قدرت پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت سرپل‌ذهاب، اورهال ترانسفورماتور‌های قدرت پست ۲۰/۶۳ کیلوولت سرپل‌ذهاب، میانراهان و هوانیروز، تعویض و آداپتاسیون بوشینگ‌های دارای تانژانت دلتای بالا، تعویض سکسیونر‌های آلمان شرقی فرسوده در پست‌های ۲۰/۶۳ کیلوولت دولت‌آباد، اکبری و گیلانغرب۱ از جمله اقدامات صورت گرفته در این معاونت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حسینی اصلاح و ساخت دریچه تپ‌چنجر پست ترانسفورماتور ۲۰/۶۳ کیلوولت سیار کنگاور به همراه نصب رله فشاری، استقرار گروه‌های تعمیر و نگهداری در محل پست‌های در معرض سیل مانند ثلاث‌باباجانی، کنگاور، بیستون، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و شهر کرمانشاه به‌صورت شبانه‌روزی، ساخت باکس برای ترمومتر‌های روغن و سیم‌پیچ، پایش و اندازه‌گیری مستمر و مداوم حرارتی یا ترموویژنی تجهیزات پست‌های انتقال و فوق‌توزیع در زمان پیک، انتقال و آماده‌سازی پست سیار۲۰/۶۳ کیلوولت به ظرفیت ۱۵ مگاولت‌آمپر از سرپل‌ذهاب به انبار انتقال به‌منظور استفاده در شرایط خاص، آداپتاسیون ۳۰ دستگاه کلید ۲۰ کیلوولت روغنی و تعویض سه دستگاه کلید ۲۳۰ کیلوولت در پست انتقال نیروگاه بیستون با نوع پارس‌سوئیچ ساخت داخل از دیگر اقدامات این معاونت در واحد تعمیرات پست و رلیاژ و اصلاح و بهینه‌سازی عنوان کرد.

او در ادامه با اشاره به عملکرد گروه‌های تعمیر و نگهداری خطوط انتقال و فوق‌توزیع در استان کرمانشاه بیان کرد: این گروه‌ها ۱۸۹ مورد بازدید صعودی، ۲۸۴ مورد بازدید پیمایشی، ۷۵ مورد بازدید خودرویی، ۶۴ مورد ترموویژن، ۱۰۴ مورد تعمیرات حوزه برقدار، ۲۱۰ مورد تعمیرات مکانیکی و ۲۸ مورد تقویت سیستم زمین دکل‌ها از اهم اقدامات گروه‌های تعمیر و نگهداری خطوط انتقال و فوق‌توزیع در سال ۱۳۹۸ بوده است.

معاون بهره‌برداری برق غرب در پایان گفت: تعمیرات الکتریکی و مکانیکی درکلیه خطوط استان کرمانشاه، شاخه‌زنی درختان واقع در مسیر خطوط انتقال و فوق‌توزیع، مکان‌یابی حوادث به‌منظور جلوگیری از گسترش و تکرار حادثه از دیگر اقدامات گروه‌های تعمیر و نگهداری خطوط انتقال برق و فوق‌توزیع می‌باشد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق منطقه ای غرب وزارت نیرو برق رسانی انتقال و فوق توزیع ۲۰ ۶۳ کیلوولت فوق توزیع سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از این حجم ۷۱ میلیارد لیتر نفت خام و ۶۶ میلیارد لیتر مربوط به فرآورده‌های نفتی بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا،‌ ارسلان رحیمی بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در نشستی با نمایندگان رسانه‌های خبری، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۳۲ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در کشور منتقل شده است که این مقدار با رشد ۳.۷ درصدی در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷ میلیارد لیتر رسید.

وی همچنین از انتقال بیش از ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر فرآورده به نیروگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: پارسال به ۱۹ نیروگاه کشور سوخت مایع تحویل شده است که امیدواریم با اتصال نیروگاه‌های جدید ازجمله علی‌آباد، این تعداد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تأکید کرد: با تزریق روان‌کننده در خط لوله انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی طی سال ۱۴۰۲، حجم انتقال افزایش یافته است که درنتیجه نیاز به استفاده از روان‌کننده با بهره‌برداری از خطوط لوله جدید کاهش خواهد یافت.

افزایش نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده

رحیمی تصریح کرد: با بهره‌برداری از چهار خط لوله جدید انتقال شامل خط انتقال ۴۴۹ کیلومتری بندرعباس - سیرجان - رفسنجان، ۱۲۵ کیلومتری نظامیه به اهواز، ۹۹ کیلومتری یزد - نائین و ۲۲۰ کیلومتری تبریز - خوی - ارومیه در سال ۱۴۰۳ نزدیک به یک هزار کیلومتر به طول خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده کشور افزوده خواهد شد. هم‌اکنون حدود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در کشور وجود دارد که این متراژ با اضافه‌شدن خطوط جدید به ۱۵ هزار کیلومتر خواهد رسید.

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری با انتقال مواد نفتی با خطوط لوله

وی با مقایسه هزینه انتقال نفت خام و فرآورده با خط لوله نسبت به جابه‌جایی با نفتکش‌های جاده‌پیما گفت: برای انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر مواد نفتی در سال ۱۴۰۲ به ۵.۵ میلیون سفر نفتکش با میانگین طی مسافت هزار و ۲۰۰ کیلومتر رفت و برگشت نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: برای این حجم از تردد نفتکش‌های جاده‌پیما درمجموع به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر گازوئیل نیاز است که در صورت انتقال با خطوط لوله، با احتساب مصرف حدود ۸۰۰ میلیون لیتر از رقم یادشده به‌منظور انجام عملیات انتقال، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر سوخت (معادل بیش از یک میلیارد دلار) صرفه‌جویی می‌شود. جلوگیری‌ از مخاطره‌های زیست‌محیطی و آسیب‌های جانی از دیگر مزایای استفاده از خطوط لوله انتقال به‌جای نفتکش‌هاست.

روند کاهشی حجم سرقت از خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی

رحیمی درباره سرقت از خطوط لوله در سال ۱۴۰۲ گفت: آسیب‌های وارده ناشی از سرقت در خطوط لوله انتقال به جان افراد و محیط‌زیست بسیار زیاد است که تلاش می‌کنیم این موارد را با استفاده از فناوری و ماشین مهار کنیم.

وی افزود: موارد سرقتی گزارش‌شده در سال ۱۴۰۲ از ۴۷ به ۴۱ رسید که در ۳۵ مورد از این سرقت‌ها برداشت رخ داده است؛ حجم برداشت نفت و فرآورده‌های نفتی از خطوط بسیار جزئی بوده و رو به کاهش است، درعین‌حال تلاش می‌کنیم با استفاده از تجهیزات روزآمد این موارد را به صفر برسانیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران همچنین از واگذاری عملیات بهره‌برداری خط لوله گوره - جاسک به شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: هدف اولیه این خط لوله صادرات است که در حوزه کاری ما نیست و همکاران ما به‌عنوان پایشگر در این پروژه حضور داشتند؛ همچنین این پروژه یک خط لوله انشعابی برای تأمین خوراک نفت خام پالایشگاه بندرعباس خواهد داشت.

این خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان