Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجاتی با اعلام دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خوزستان گفت: باید توجه داشت که این مصوبات به منزله عادی شدن شرایط نبوده و قطع زنجیره انتقال بستگی به عملکرد آحاد جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجاتی» شامگاه (یکشنبه 31 فروردین) در خصوص دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز به ریاست رئیس‌جمهوری به تصویب رسید، حائز دستورالعمل‌ها و نکاتی در خصوص فعالیت ادارات و اصناف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان با بیان اینکه باید توجه داشت که این موارد به منزله عادی شدن شرایط نبوده و قطع زنجیره انتقال بستگی به عملکرد آحاد جامعه دارد افزود: بر این اساس ادارات فعلا همچنان دو سوم به‌صورت نوبت‌کاری و یک سوم مرخصی خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه ساعت فعالیت ادارات از هفت صبح تا 14 است اضافه کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای (همچون قلبی و عروقی، دیابت، کلیوی، ریوی و موارد این‌چنینی) و زنان باردار و مادران شیرده به شرط نداشتن اشتغال به کار دوم، از حضور در محل کار معاف هستند.

 

نجاتی با بیان اینکه همچنین اماکن متبرکه و مساجد تا (15 اردیبهشت) تعطیل است تصریح کرد: تجمع‌ها در ماه مبارک رمضان و افطاری‌هایی که باعث تجمع شوند، ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا مقطع فوق لیسانس همچنان تعطیل است خاطر نشان کرد: مقطع دکترا فردا (دوشنبه 1 اردیبهشت) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان در خصوص فعالیت پاساژها و بازارهای سربسته ابراز کرد: پاساژها و بازارهای سربسته از فردا (دوشنبه 1 اردیبهشت) با رعايت تمام جوانب و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود و روزانه صرفا تا ساعت 18 حق فعالیت دارند.

 

وی ادامه داد: در صورتی که در پاساژ یا بازار سرپوشیده رستوران یا قهوه‌خانه‌ای واقع باشد فعالیت‌شان تنها به‌صورت غذای بیرون مقدور خواهد بود.

 

نجاتی با بیان اینکه پارک‌ها و بوستان‌ها برای تجمع و نشستن ممنوع است اما اگر افرادی بخواهند در این مکان‌ها پیاده‌روی کنند این کار بلامانع است عنوان کرد: فعالیت سالن‌های ورزشی بدنسازی قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی و مراکز کسب‌وکاری که مستلزم تجمع است نیز ممنوع است.

 

وی یاد آور شد: این اقدامات باید توسط همه مردم رعایت شود تا با اقداماتی که انجام می‌شود، بتوانیم هر چه زودتر زنجیزه انتقل این ویروس قطع و آن را شکست دهیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا رضا نجاتی خوزستان مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد