Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@00:21:49 GMT

منشا ویروس کرونا نیستیم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۱۲۴۲

منشا ویروس کرونا نیستیم

یوآن ژیمینگ، مدیر مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان اتهامات مربوط به تولید ویروس کرونا در آزمایشگاه این موسسه را تکذیب کرد. آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان خواستار اطلاع رسانی مقامات چینی درباره منشا ویروس کرونا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از دویچه وله، ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسش‌​های بسیاری درباره منشا این ویروس کشنده بی​پاسخ مانده​‌اند. یکی از موارد پرسش‌​برانگیز درباره شیوع این بیماری نقش آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی شهر ووهان است.

آمریکا، فرانسه، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای غربی از چین خواستند که درباره منشا ویروس کرونا به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند.

یوان ژیمینگ، مدیر موسسه ویروس‌شناسی شهر ووهان روز یکشنبه ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) در مصاحبه با تلویزیون دولتی چین اتهامات آمریکا را رد کرد و گفت منشا ویروس کرونا آزمایشگاه ووهان نیست. 

ژیمینگ تاکید کرد آنها می‌​​دانند چگونه با نمونه ویروس‌​هایی که در آزمایشگاه تحقیق می‌​شود برخورد کنند و او به خوبی آگاه است که هیچ یک از کارکنان این موسسه به ویروس جدید کرونا آلوده نشده‌​اند.

مدیر موسسه ویروس شناسی ووهان تاکید کرد که به دلیل اینکه ویروس کرونا در شهر ووهان شیوع یافته برخی​‌ها مردم را گمراه می​‌کنند و منشا کرونا را آزمایشگاه این شهر معرفی می​‌کنند. به گفته ژیمینگ این گونه گزارش‌​ها بر اساس فرضیاتی استوارند که با اسناد و مدارک مورد تائید قرار نگرفته‌​اند.

او خاطرنشان کرد که متخصصان تولید چنین ویروس در آزمایشگاه را رد کرده‌​اند. 

آزمایشگاه ووهان بزرگترین بانک اطلاعاتی ویروس آسیا

موسسه ویروس‌شناسی ووهان، یک مرکز تحقیقاتی است که توسط آکادمی علوم دولت چین اداره می‌​شود. این موسسه بزرگترین بانک اطلاعاتی مربوط به ویروس در قاره آسیا است و طبق داده​‌های تارنمای این موسسه درباره ۱۵۰۰ گونه و شاخه‌​های مختلف ویروس‌​های بیماری‌زا اطلاعات جمع‌​آوری و تحقیق کرده است.

این موسسه در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. در آزمایشگاه​​‌های آن  بسیاری از ویروس​​های خطرناک از جمله ویروس ابولا ذخیره شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس موسسه ویروس شناسی منشا ویروس کرونا شهر ووهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • گولسیانی: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است/ از قهرمانی نا امید نیستیم+فیلم
  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟