Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری تمام نهادهای دولتی و هم افزایی با مسئولان آبی برای حفاظت از منابع آب و مقابله با خطرات احتمالی سیلاب تأکید کرد.

احمد موقری با اعلام این خبر اظهار کرد: دادگستری آذربایجان شرقی همواره آمادگی همکاری با آب منطقه‌ای استان برای حفاظت کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی چه در بعد پیشگیری  و چه در خصوص رسیدگی به جرایم آبی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل مسئولیت زیادی که حجم بالای رودخانه‌ها و طول مسیل‌ها در استان بر دوش آب منطقه‌ای استان گذاشته، رصد تمامی این مسیل‌ها در هر لحظه غیرممکن است.

 وی، گفت: لزوم همکاری همه جانبه تمام نهادهای دولتی و به ویژه شهروندان با این شرکت در گزارش تخلفات آبی اعم از تجاوز به حریم و بستر رودخانه، برداشت غیرمجاز از آب‌های سطحی و زیرزمینی و حفر چاه‌های غیر مجاز به شدت حس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، موقری با بیان اینکه برای گزارش تخلفات نیازی به مراجعه حضوری به مراجع قضایی نیست، خاطرنشان کرد: سامانه مردمی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) به نشانی sajam.adliran.ir www.sajaو m.scpd.ir از سال ۹۶ در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه برای گزارش تخلف‌های احتمالی و رسیدگی مراجع قانونی در دسترس مردم قرار گرفته که بستر بسیار مناسبی برای گزارش تخلفات آبی نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که سیلاب به عنوان روندی طبیعی اتفاق می‌افتد و نوع برخورد ما با طبیعت است که آن را از یک پدیده طبیعی به یک بلای طبیعی تبدیل می کند، اظهار کرد: اکنون که سال‌های خشکسالی شدید را پشت سر گذاشته‌ایم و شاهد افزایش نسبی آورد رودخانه‌ها هستیم، لازم است با رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها و حق مجاز برداشت از رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی، امکان استفاده بهینه و عادلانه را برای همه بهره برداران فراهم کنیم.

وی با اشاره به نقش شهرداری ها، بخشداری ها، فرمانداری ها، دهیاران و مردم ساکن در نزدیکی رودخانه ها در سطح شهرستان ها و روستاها از آنان خواست تا با همکاری با مسئولان آبی در سطح استان، نقش خود را در جلوگیری از بروز خطرات ناشی از سیلاب و خسارات جانی و مالی بر اثر تخلفات آبی به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري آذربایجان شرقی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل