Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقدينه- مديرعامل هلدينگ ماهان گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب در سال جاري برای جهش تولید و  در ادامه رونق تولید و ثبت رکورد جدید، گام هاي بزرگي برخواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد،  صادق جاهد خطیبی مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن ماهان و سرپرست و عضو هیات مدیره این مجتمع از انجام اقدامات اساسی برای تحقق عملی شعار سال خبر داد و گفت: در سال گذشته که رونق تولید نامگذاری شده بود شاهد افزایش چشمگیر و شکست رکورد تولید از بدو تاسیس این شرکت بودیم و در مجموع  با تولید ۴۹۳ هزار تن شمش و مقاطع فولادی با افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ ، رکورد جدید تولید محصولات فولادی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان تولید سال ۹۸ خاطرنشان شد : مجتمع فولاد صنعت بناب توانست در سال ۹۸ با تولید ۱۴۴ هزار تن شمش فولادی القایی رکورد قبلی خود را که ۱۲۶ هزار تن بود بهبود بخشد  و همچنین ذوب ۱۵۰ قوس پس از یک سال توقف به مدار تولید بازگشت و با تولید ۱۲۵ هزار تن شمش فولادی قوسی رکورد ۱۲۱ هزار تنی خود را جابجا کرده و در مجموع با ۱۱۲ درصد رشد تولید نسبت به سال ۹۷ افزایش چشمگیری داشت. عضو هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب افزود : با توجه به بهره مندی از تعدد خطوط نورد و تولید انواع مقاطع فولادی، در قالب سبد فروشی و تحویل سریع با تناژ سالیانه ۲۲۵ هزار تن در سال ۹۸ و افزایش ۵.۶ درصدی تولید نسبت به سال ۹۷ در این زمینه نیز شاهد رشد تولید و رونق تولید بودیم. خطیبی درباره کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری نیز گفت: به منظور کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری برنامه ریزی لازم در واحدهای مختلف صورت گرفته است و پایین آوردن قیمت تمام شده محصول با لحاظ تمام شاخص های لازم مورد توجه ویژه است به گونه ای که در سال گذشته ، ۴۰۴ تن به ازای هر نفر تولید شده است عدد قابل توجهی ست.  مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن ماهان با اشاره به جایگاه مجتمع فولاد صنعت بناب در منطقه نیز یادآور شد : مجتمع فولاد صنعت بناب به لحاظ اقتصادی، صنعتی ، اجتماعی و میزان تاثیر گذاری در این زمینه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای سیاست های کلان کشور جهت ایفای نقش سازنده در تولید و آبادانی و ایجاد اشتغال توانسته است موفقیت هایی بالایی را کسب کند و تلاش برای برداشتن گام های بلند از رونق تولید سال ۹۸ تا جهش تولید سال ۹۹ را در حال برداشتن است که بسترهای لازم نیز در قالب زنجیره تولید در هلدینگ ماهان و شرکت های تابعه ایجاد شده است . وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای مجتمع فولاد صنعت بناب در سال جدید نیز گفت :  در جهت تحقق عملی شعار سال “جهش تولید” بر آنیم که علاوه بر افزایش تولید، در حوزه صادرات نیز افزایش چند برابری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم و با نگاه صادرات محوری در حوزه صادرات غیر نفتی نقش بسزائی را ایفا و ارز آوری صورت پذیرد. مجتمع فولاد صنعت بناب یکی از شرکت های تابعه هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان بوده و با نام تجاری شاهین بناب محصولات فولادی خود را با کیفیت بالا روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند .

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: مجتمع فولاد صنعت بناب نسبت به سال رونق تولید جهش تولید هزار تن سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴